NeverBoreD Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Vil bare legge til litt til PaAra's innlegg: Kraften som akselrerer bilen er lik momentet på drivakselen/radien til hjulet. dvs: mindre hjul gir bedre aks. (men lavere toppfart når den er begrenset av maks turtall) Det kan også nevnes at antall Hk er uforandret gjennom gearkassen i motsetning til momentet. (sett bort ifra effekttap) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Til de som ville se effektkurven, her er originaleffektkurven, så, for å komme raskest til hundre, mer nm eller mer hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 110nm?det er ikke rett,på vår 1,6 er det 147nm,tipper det er rundt 180nm i 2,0 ;) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Muligens at det er lettere å sjå effektkurva her: http://www.squadra-tuning.com/English/EN_alfa_156_selespeed_ME31.htm Det som er det mest effektive er mye moment høgt oppe. Viss du leser siste bilsport om den Alfa 75 2,5 literen, så hadde jo den høyere moment enn en 3 liter, men siden at effekten og momentet var kun på høye turtall var ikkje bilen brukanes til anna enn skamkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.