Gå til innhold

ABS sensor pris?


Pedersen

Anbefalte innlegg

Høyre fremre ABS sensor er gåen på bilen min. På verkstedet i Tromsø skal de ha 3000kr. for bare sensoren. Synes det var litt mye. Er det noen som vet om det går å få den billigere noen plasser?

 

Edit: Noen som vet om det er samme sensor på 1.6l og 2.0l fra samme årsmodell?

 

Det er samme på 1.6 og 2.0.Delenr:47910-3J301.Pris:2725,-(oslo)

Den skal være lik på alle Primera P11/WP11.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt litt rundt nå. Ingen bilopphuggere har det. De sier at det er umulig å få løsnet selve sensoren. Prøvde også å ringe til Sverige. Der skulle de ha 2100kr. Men i mitt tilfelle, blir det ingenting å tjene på å kjøre dit. Er for langt. Så det ser ut som om det kan bli dyrt å få ordnet det.

 

@Chiefofficer: Et Nissan-verksted finner ut på 30sek. hva det er som er feil. Bare kjør på et verksted å få de til å sjekke. De bare kobler til en liten datating på bilen, som finner ut hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta den på min P11 i fjor og måtte betale 3000kr. Sjekket opp om det var andre som skaffet den, men det var det ikke mange som gjorde. Fant en plass i Sandnes distriktet og dei skulle ha rett over 2000kr for den, men det var 2 måneders leveringstid på den, og det gadd jeg ikke vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har hatt problemer med ABSen i en tid nå. I noen måneder nå har varsellyset for ABSen lyst konstant. Før der, kom varselet og gikk som det selv ville. Noen som har vært borti dette? Har en følelse av at dette er dyre saker å fikse opp i...

 

Prøv og rengjør den ringen(taggete ring som går rundt drivakselen) som ABS-sensoren går mot, på alle hjula! Hvis det ligger møkk på denne (som foreks. ofte kan skje på ny-tectylerte biler) så vil ikke sensoren registrere hastigheten på hjula, og ABS-lampa vil lyse!

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår