Kurtemann Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Gikk nylig over fra 88' Passat CL til 89' Passat GL.. Trodde ikke forskjellen var så stor. Men her var det merkbar forskjell, ihvertfall jeg som er vant til å kjøre gamle kjærrer ribba for utstyr. Litt morsomt var det å se at GL liksom er "luksus" modellen :) det er 5 hester mindre i den nye bilen, men mange flere finesser, bl.a annet justerbare bakseter, leselys til alle passasjerer, lys i bagasjerom og hanskerom og ett mye finere gulvteppe. dette hadde jeg ikke på CL'en. Samt at det virker som om jeg har to lysbrytere for tåkelyset bak, en som sitter under radioen og en som sitter ved hovedlysbryteren. (Hvis jeg tar helt feil, så rett meg på dette) Men jeg lurte på om flere kunne liste opp alle forskjellene på de forskjellige Passat modellen, 88-93 mod vel og merke. Litt for morro skyld også for å se hva som skiller dissa bilene fra hverandre. Har bl.a hørt at CL var bygd opp av dårligere deler. Kan det bekreftes? Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 justerbare bakseter? hvordan justerbare? tror ikke det er så mye som kan justeres i min GL. Har du gått over til stasjonsvogn no, eller kjører du fremdeles sedan? Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Justerbare seter er noe jeg savner på min (tror det er gl). Kun justering i lengde :( Sleng ut noen bilder så vi kan se da! Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Gikk nylig over fra 88' Passat CL til 89' Passat GL..Trodde ikke forskjellen var så stor. Men her var det merkbar forskjell, ihvertfall jeg som er vant til å kjøre gamle kjærrer ribba for utstyr. Litt morsomt var det å se at GL liksom er "luksus" modellen :) det er 5 hester mindre i den nye bilen, men mange flere finesser, bl.a annet justerbare bakseter, leselys til alle passasjerer, lys i bagasjerom og hanskerom og ett mye finere gulvteppe. dette hadde jeg ikke på CL'en. Samt at det virker som om jeg har to lysbrytere for tåkelyset bak, en som sitter under radioen og en som sitter ved hovedlysbryteren. (Hvis jeg tar helt feil, så rett meg på dette) Men jeg lurte på om flere kunne liste opp alle forskjellene på de forskjellige Passat modellen, 88-93 mod vel og merke. Litt for morro skyld også for å se hva som skiller dissa bilene fra hverandre. Har bl.a hørt at CL var bygd opp av dårligere deler. Kan det bekreftes? Forskjellen på hk kan være at den nye har katalysator.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 justerbare bakseter? hvordan justerbare? tror ikke det er så mye som kan justeres i min GL. Har du gått over til stasjonsvogn no, eller kjører du fremdeles sedan? Det sitter en spak under hvert av baksete, som gjør at du kan skyve setene fram. Ganske genialt.. har ikke opplevd det i noen bil før. Skal prøve å hoste opp bilder etthvert. Men da må jeg få hjelp til å legge dem ut. Sitter en RS frontfanger på den, men er ikke helt fornøyd med ABT grillen. Så jeg har bestilt Rieger bad look grill. Så det skal bli en del mekking framover. Men morro med ny bil! glemte å skrive igår at det ja er fortsatt en sedan. Jeg har ikke brukt for stasjonsvogn. God nok plass i sedan'en Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Cl står jo for classic og GL for GrandLux om jeg ikke husker feil. Anyway, jeg har en utgave av passat som heter "Arriva". Er en import bil med sykt mye snadder :) *tiltratt *heving og senking av setene forran *to trinns tåkelys *Speil med lys for fører og passasjer i solskjermen (med flipp over) *lyst i list i tak til passasjerer bak *takluke *servo *sentrallås *TermoTronic varmeapparat *lys i bagasjerom og hanskerom *Armhviler i baksete *sort interiør og golv *Elektriske vinduer og elektriske speil *Skivebremser bak og forran (ventilert forran) Synes det er ganske mye snadder for en slik gammal passat :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Har mye av det samma på min.. *heving og senking av setene forran *to trinns tåkelys (Har bryter for det, men ikke lysa hehe) *lyst i list i tak til passasjerer bak (samt eget lys til passasjer foran) *servo *sentrallås inkl i bakluka også (dette tror jeg ikke er originalt) *lys i bagasjerom og hanskerom *Armhviler i baksete *Har helt lyst og fint interiør, med veldig lyse gulf tepper, har også fra den gamle passaten lyse stoff gulv matter som står til interiøret med VW logo :) *Skivebremser bak og forran (det tror jeg er på det fleste passater) *justèr bare bakseter *stofftrekk i bagasjerom (var ikke det i CL'en) Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Står ikke CL for comfortline ? ikke at det har så mye å si da. men gratulerer med ny bil, sleng ut noen bilder da. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Står ikke CL for comfortline ? ikke at det har så mye å si da. men gratulerer med ny bil, sleng ut noen bilder da. Først må jeg ta noen, men må vente til at regneværet gir seg. Også må jeg ha hjelp til å legge de ut. Fikk lapp om at Bad Look'en ligger på posten idag thumpsup Detta blir bra!!! Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Åssen er det med bensin tank på dissa bila? har hørt at CL har 60 liter mens GL har 70.. stemmer det? I min CL hadde jeg ikke noe indikasjon som fortalte hvor mange liter det var, siden jeg hadde "custom" instrument skiver. men i GL'n så står det 70.. Noen som kan forklare? Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Trur de er på 70 liter alle sammen... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Trur de er på 70 liter alle sammen... håper det, for da kan jeg kanskje bruke tank måleren fra den gamle passaten, for den nye surrer litt. Ikke at jeg tviler på deg Wabby, men kan flere bekrefte at det er 70 liter? Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 skal være 70 på alle 35i ja. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 skal være 70 på alle 35i ja. Kanskje på bensin-utgavene ja. Men på oljebrenneriet mitt er det 40 eller 50 liter. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 kurtemann, du kan jo hente VW Passat handboka di, der er jo alle modellene listet opp somregel... Og da kan du jo se at tanken er nevnt... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg