Hansy Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Som ivrig bilvasker blir jeg ofte slått av nupper på bilen,småe men likevel irriterende nupper. Disse nuppene er småe klumper som ofte oppstår etter nylagt asfalt osv. bak hjulene og på skjermen,de er også helt umulige å få bort med vann og såpe.. Avfettingsmiddelet på statoil virker,men hvem gidder å betale 20,- for 1 min med sprut? Noen som har tips til gode avfettingsmidler som hvær og en har hjemme? Har hørt rykter at smør virker,jeg prøvde,hadde det på i 5 minutter,og vaska bort..ingen reaksjon på nuppene... Dette var altså vanlig smør,matsmør...mulig annen smør virker.. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 kjøp en spruteflaske med vanlig avfetting... Fåes på de fleste bensinstasjonene Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Tennveske/white sprit, men hvor bra det er for lakken kan jeg ikke si noe om. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolmenR Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Har noe som heter "Intensive Tar Remover" den funker bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Kjøp Autoglyms Intensive Tra Remover. Funker ypperlig. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Helt vanlig parafin. Ikke tar det lakken, og ugresset i oppkjørselen forsvinner :rolleyes: Er helt genialt, siden det løser opp asfalt så lett at du slipper å skrubbe. Bruk så såpe for å skylle vekk restene av parafinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Helt vanlig parafin. Ikke tar det lakken, og ugresset i oppkjørselen forsvinner :rolleyes: Er helt genialt, siden det løser opp asfalt så lett at du slipper å skrubbe. Bruk så såpe for å skylle vekk restene av parafinen. bruker du parafin i flytende eller fast form? har masse sånn dritt på bilen min, asfalt osv som jeg ikke klarer og få bort Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d0rk Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jeg bruker lilleborg, Lensitil autoshampo. Det er 2L. konsentrert avfetting. Som man tar en liten dæsh av og blander med vann på beholder/sprayflaske. Det står at den skal beskytte, være skånsom for lakken og gi glans =) Det er heller ikke den sterkeste avfettingsvesken, men det sparer jo bare lakken. Funker no fett etter min erfaring ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Helt vanlig parafin. Ikke tar det lakken, og ugresset i oppkjørselen forsvinner :rolleyes: Er helt genialt, siden det løser opp asfalt så lett at du slipper å skrubbe. Bruk så såpe for å skylle vekk restene av parafinen. men hvordan blir asfalten på bakken senes ut etter på? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenste Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 sitrus spray funker bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Tusen takk for masse fine tips!Koselig å vaske bilen på sommeren da..!Da trenges jo skikkelig utstyr!:D Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Tennveske/white sprit, men hvor bra det er for lakken kan jeg ikke si noe om. Ikke veldig sunt for lakken nei. Naboen var så stolt over sin whitespirit-vaska strøkne hvite volvo.. To år senere var den blank som et a4ark... Whitespiriten tørka ut lakken... :rolleyes: Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS.COSWORTH Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 hvis det er nylakkert så kan det være at det har kommet noe fukt under lakken som vil ut igjen.det kommer ihvertfall ut som nupper og sånt.men hvis du ser at det er møkk så er det nok noe søl ifra veien.brukte noen vipes greier på boks til å fjerne diesel flekker på lakken.gikk av med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 men hvordan blir asfalten på bakken senes ut etter på? Tar sikkert asfalten, prøv i oppkjørsla til naboen ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 men hvordan blir asfalten på bakken senes ut etter på? Du har vel ikke tenkt å stå hjemme og gjøre detta da? Det er derfor det finns gjør-det-selv vaksehaller, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg