v-g Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 hks type s er en formidabelt rå dump, som virkelig gir frisk lyd!hks ssqv funker jo også, men jeg synes type s er mye fete både i utformelse og lyd.. begge to får du for rundt 890.- sek på http://www.motorandning.com Er du sikker på at det ikke bare er samme "typ" som originalene. Jeg har sett at det selges bra koper i Sverige. Har du noe bilde/link til HKS type s? Det ringer ikke noen umiddelbar bjelle på hva det er/hvordan den ser ut... Har hørt om Type S intercooler fra HKS og Greddy Type S BOV. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 sorry jeg blander..greddy type s var det jeg mente Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt! Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen. Lager den like fet lyd uten chip oxo eller ? hadde tenkt å sette den på 1.8T passat, uten chip, kun 150 hester.. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg hadde hks sqv dump før, men har byttet til Greddy Type S og er myyye mer fornøyd med den...tøffere lyd samt tøffere utseende. Jeg bestilte fra http://www.motorandning.com og det er vel en kopi av orginalen, men gir helt lik lyd ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Tror ikke LMM'en tar skade av det, den har bare lest av en annen mengde luft enn det som faktisk er i systemet. Men har du en jævli bra custom mapping, funker ikke dumping til friluft overhode. Limp mode og CEL'er ganske vanlig da. Kjiipt å bruke mye penger på remap og så ødelegge med dumping til friluft... (mine meninger) Enig med deg; luftmengdemåleren lever i sin egen verden, og tar ikke skade av å dumpe til friluft. Imidlertid vil jo ikke sprut og tenning registrere at det er mindre luft på trykksiden, og motoren druknes med den oppmålte bensinmengden. Å kjøre med åpen dump på 1.8T (og andre motorer med LMM for den sakens skyld) kan derfor på sikt medføre at man brenner opp katalysator, soter igjen eksos og ødelegger lambda, i tillegg til at bilen går dårligere enn nødvendig - men hva ofrer man vel ikke for litt god gammeldags fiselyd... ;) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg valgte opprinnelig en SSQV med resirk kit pga konstruksjonen, den kan ikke lekke. Ta av resirk kit'et, og den spesielle SSQV-lyden kan nytes! Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 jeg hadde hks sqv dump før, men har byttet til Greddy Type S og er myyye mer fornøyd med den...tøffere lyd samt tøffere utseende.Jeg bestilte fra http://www.motorandning.com og det er vel en kopi av orginalen, men gir helt lik lyd ! Skal bestille fra dem jeg oxo, men hvordan er det med betaling =??? og hvordan er leveringstiden ??? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Skal bestille fra dem jeg oxo, men hvordan er det med betaling =???og hvordan er leveringstiden ??? betaling gikk ved postoppkrav, ble vel ca 1050,- for alt inkl frakt. Leveringstiden var på ca en uke tror jeg, tror kanskje det gikk 5 dager jeg! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg