Gå til innhold

"Pop-off" ventil

Ranger emnet


nicolay

Anbefalte innlegg

Golf GTI TURBO 1.8

 

Kjøpte en her om dagen på Kollevold, men er ikke veldig fornøyd med lyden. Får en litt slapp buss lyd når jeg slipper ut clutschen. Hørt på film og nettet på dumper som høres så sykt mye fetere ut. Min lager kun en lyd av å slippe ut luft, mens de jeg hører på filmer/nett har mer en pipelyd i tillegg. (vrient å forklare), er det dumpen min som er billig og dritt, eller må man ha heftigere turbo osv. for å få rå lyd?

 

Tror det er denne jeg har

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du chippa bilen?

Jeg har MTM chip og en TurboXS RFL og den blåser veldig bra. Den er også regulerbar. Kan legge inn "chips" som du ser ligger helt til høyre. Har kun en stk på nå så kan vel få en litt høyere lyd om jeg vil, men synes den er bra som den er...Koster en plass imellom 1000-1500

 

bovthypeh-rfl2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du chippa bilen?

Jeg har MTM chip og en TurboXS RFL og den blåser veldig bra. Den er også regulerbar. Kan legge inn "chips" som du ser ligger helt til høyre. Har kun en stk på nå så kan vel få en litt høyere lyd om jeg vil, men synes den er bra som den er...Koster en plass imellom 1000-1500

 

 

 

Shims.....

 

Og RFL funker ja :scared

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvordan det er, men det skal vel være ei fjær som kan justeres, gjorde hvertfall det på en G60 til en jeg kjenner da ble det mye mer lyd...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf GTI TURBO 1.8

 

Kjøpte en her om dagen på Kollevold, men er ikke veldig fornøyd med lyden. Får en litt slapp buss lyd når jeg slipper ut clutschen. Hørt på film og nettet på dumper som høres så sykt mye fetere ut. Min lager kun en lyd av å slippe ut luft, mens de jeg hører på filmer/nett har mer en pipelyd i tillegg. (vrient å forklare), er det dumpen min som er billig og dritt, eller må man ha heftigere turbo osv. for å få rå lyd?

 

Tror det er denne jeg har

Link

Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt!

 

ssqv_b.jpg

 

Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt!

 

ssqv_b.jpg

 

Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen.

 

 

Ja den der lager bra lyd.. som på fnf. pssh piiip. eller no notin

 

Blir bra lyd med den hvertfall.-

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jævlig stor ut da! Får den plass nedi der? eller er det bare bildet som lyver?

 

Uansett hva koster en sånn villmann og hvor får man kjøpt?

 

SSQV'n er mindre enn RFL'n.. Og desto flere shims du legger i RFL'n, desto strammere blir fjære og mindre blåser den.. Mer trykk, mer fres.. En kompis hadde RFL på sin gamle GTi og han la i 3 shims og da ble det lavere lyd enn uten, fordi fjæra er strammere og trenger mer trykk for å flytte stempelet..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jævlig stor ut da! Får den plass nedi der? eller er det bare bildet som lyver?

 

Uansett hva koster en sånn villmann og hvor får man kjøpt?

På str med en liten knyttneve. Kan plasseres rett over turbo'n, eller mellom IC og inntaket.

 

Koster rundt $ 200 ny på ebay. Rundt kr 3K har jeg sett den for i Norge, skal ikke nevne hvor.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Forge sine sider står det at så lenge dumpen er konstruert for bilen, så skal ikke LMM ta noe skadet av å bruke dump. Jeg har blendet av luftinntakrøret med en propp og flyttet forge dumpen bort til der luften går ut fra turboen.
Tror ikke LMM'en tar skade av det, den har bare lest av en annen mengde luft enn det som faktisk er i systemet. Men har du en jævli bra custom mapping, funker ikke dumping til friluft overhode. Limp mode og CEL'er ganske vanlig da. Kjiipt å bruke mye penger på remap og så ødelegge med dumping til friluft... (mine meninger)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår