Gå til innhold

"Pop-off" ventil

Ranger emnet


nicolay

Anbefalte innlegg

hks type s er en formidabelt rå dump, som virkelig gir frisk lyd!

hks ssqv funker jo også, men jeg synes type s er mye fete både i utformelse og lyd..

 

 

begge to får du for rundt 890.- sek på http://www.motorandning.com

Er du sikker på at det ikke bare er samme "typ" som originalene. Jeg har sett at det selges bra koper i Sverige.

 

Har du noe bilde/link til HKS type s? Det ringer ikke noen umiddelbar bjelle på hva det er/hvordan den ser ut...

 

Har hørt om Type S intercooler fra HKS og Greddy Type S BOV.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt!

 

ssqv_b.jpg

 

Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen.

 

 

Lager den like fet lyd uten chip oxo eller ?

hadde tenkt å sette den på 1.8T passat, uten chip, kun 150 hester..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke LMM'en tar skade av det, den har bare lest av en annen mengde luft enn det som faktisk er i systemet. Men har du en jævli bra custom mapping, funker ikke dumping til friluft overhode. Limp mode og CEL'er ganske vanlig da. Kjiipt å bruke mye penger på remap og så ødelegge med dumping til friluft... (mine meninger)

 

Enig med deg; luftmengdemåleren lever i sin egen verden, og tar ikke skade av å dumpe til friluft. Imidlertid vil jo ikke sprut og tenning registrere at det er mindre luft på trykksiden, og motoren druknes med den oppmålte bensinmengden. Å kjøre med åpen dump på 1.8T (og andre motorer med LMM for den sakens skyld) kan derfor på sikt medføre at man brenner opp katalysator, soter igjen eksos og ødelegger lambda, i tillegg til at bilen går dårligere enn nødvendig - men hva ofrer man vel ikke for litt god gammeldags fiselyd... ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde hks sqv dump før, men har byttet til Greddy Type S og er myyye mer fornøyd med den...tøffere lyd samt tøffere utseende.

Jeg bestilte fra http://www.motorandning.com og det er vel en kopi av orginalen, men gir helt lik lyd !

 

 

Skal bestille fra dem jeg oxo, men hvordan er det med betaling =???

og hvordan er leveringstiden ???

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår