nicolay Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Golf GTI TURBO 1.8 Kjøpte en her om dagen på Kollevold, men er ikke veldig fornøyd med lyden. Får en litt slapp buss lyd når jeg slipper ut clutschen. Hørt på film og nettet på dumper som høres så sykt mye fetere ut. Min lager kun en lyd av å slippe ut luft, mens de jeg hører på filmer/nett har mer en pipelyd i tillegg. (vrient å forklare), er det dumpen min som er billig og dritt, eller må man ha heftigere turbo osv. for å få rå lyd? Tror det er denne jeg har Link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Har du chippa bilen? Jeg har MTM chip og en TurboXS RFL og den blåser veldig bra. Den er også regulerbar. Kan legge inn "chips" som du ser ligger helt til høyre. Har kun en stk på nå så kan vel få en litt høyere lyd om jeg vil, men synes den er bra som den er...Koster en plass imellom 1000-1500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Har SKN chip ja! Hvor kjøpte du den? eller hvor får jeg kjøpt den? Hva er forskjellen på SKN chip og MTM egentlig? Noe ytelsesforskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg kjøpte min på superstyling Her er en billig en: Dybvik Trading Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Har du chippa bilen?Jeg har MTM chip og en TurboXS RFL og den blåser veldig bra. Den er også regulerbar. Kan legge inn "chips" som du ser ligger helt til høyre. Har kun en stk på nå så kan vel få en litt høyere lyd om jeg vil, men synes den er bra som den er...Koster en plass imellom 1000-1500 Shims..... Og RFL funker ja :scared Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Husker ikke helt hvordan det er, men det skal vel være ei fjær som kan justeres, gjorde hvertfall det på en G60 til en jeg kjenner da ble det mye mer lyd... Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Golf GTI TURBO 1.8 Kjøpte en her om dagen på Kollevold, men er ikke veldig fornøyd med lyden. Får en litt slapp buss lyd når jeg slipper ut clutschen. Hørt på film og nettet på dumper som høres så sykt mye fetere ut. Min lager kun en lyd av å slippe ut luft, mens de jeg hører på filmer/nett har mer en pipelyd i tillegg. (vrient å forklare), er det dumpen min som er billig og dritt, eller må man ha heftigere turbo osv. for å få rå lyd? Tror det er denne jeg har Link Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt! Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Shims..... Og RFL funker ja :scared Bare så synd den ikke er "bra" for biler med LMM.. Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 På Forge sine sider står det at så lenge dumpen er konstruert for bilen, så skal ikke LMM ta noe skadet av å bruke dump. Jeg har blendet av luftinntakrøret med en propp og flyttet forge dumpen bort til der luften går ut fra turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Skal du først dumpe rett i friluft, er det ingen ting som lager lyd som en SSQV! Det plystres og piper noe helt sykt! Skal du dumpe tilbake igjen (som motoren egentlig er konstruert for), gjør et CAI (cold air intake) kit susen. Ja den der lager bra lyd.. som på fnf. pssh piiip. eller no notin Blir bra lyd med den hvertfall.- Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Den så jævlig stor ut da! Får den plass nedi der? eller er det bare bildet som lyver? Uansett hva koster en sånn villmann og hvor får man kjøpt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Den så jævlig stor ut da! Får den plass nedi der? eller er det bare bildet som lyver? Uansett hva koster en sånn villmann og hvor får man kjøpt? SSQV'n er mindre enn RFL'n.. Og desto flere shims du legger i RFL'n, desto strammere blir fjære og mindre blåser den.. Mer trykk, mer fres.. En kompis hadde RFL på sin gamle GTi og han la i 3 shims og da ble det lavere lyd enn uten, fordi fjæra er strammere og trenger mer trykk for å flytte stempelet.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Den så jævlig stor ut da! Får den plass nedi der? eller er det bare bildet som lyver? Uansett hva koster en sånn villmann og hvor får man kjøpt? På str med en liten knyttneve. Kan plasseres rett over turbo'n, eller mellom IC og inntaket. Koster rundt $ 200 ny på ebay. Rundt kr 3K har jeg sett den for i Norge, skal ikke nevne hvor. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 På Forge sine sider står det at så lenge dumpen er konstruert for bilen, så skal ikke LMM ta noe skadet av å bruke dump. Jeg har blendet av luftinntakrøret med en propp og flyttet forge dumpen bort til der luften går ut fra turboen. Tror ikke LMM'en tar skade av det, den har bare lest av en annen mengde luft enn det som faktisk er i systemet. Men har du en jævli bra custom mapping, funker ikke dumping til friluft overhode. Limp mode og CEL'er ganske vanlig da. Kjiipt å bruke mye penger på remap og så ødelegge med dumping til friluft... (mine meninger) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 hks type s er en formidabelt rå dump, som virkelig gir frisk lyd! hks ssqv funker jo også, men jeg synes type s er mye fete både i utformelse og lyd.. begge to får du for rundt 890.- sek på http://www.motorandning.com Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg