Morphinytry Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Fikk nettopp en BMW E36 316i av min mor som har kjøpt seg en ny bil. Dette er en prosjektbil for meg og har planer om å få satt inn en turbo eller kompressor. Men før jeg kommer så langt vil jeg få bort turtallsperra som befinner seg en eller annen plass på bilen. Tror kanskje det kan være at den ligger på Coilen, men ville bare høre om det var noen som kanskje visste dette før jeg begynte å bytte deler som jeg ikke trenger å bytte enda. Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 bytt heller motor til 325 eller noe.. mye bedre det enn 316 med turbo. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 offtopic: Er så lei av alle folk som skal ha kompressor, turbo og alt annet dill på bilen!!! QUOTE] Helt enig med deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hipp hurra for orginal turbo :wave 316, hva er det forno tull og begynne å bygge på, dårlig valg av motor må da jeg si.. MEN, vis du likevel har tenkt å begynne å skru så hadde jeg fått tak i en 325motor istedet, helt enig med den! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hipp hurra for orginal turbo :wave 316, hva er det forno tull og begynne å bygge på, dårlig valg av motor må da jeg si.. MEN, vis du likevel har tenkt å begynne å skru så hadde jeg fått tak i en 325motor istedet, helt enig med den! Hvorfor ikke svare han på det han spør eller la vær... Hør på BMW siden på forumet kanskje noen der som vet Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 offtopic: PS, hvorfor fjerne turtallsperren? Fordi den er noe dritt har fjernet på min. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Fikk nettopp en BMW E36 316i av min mor som har kjøpt seg en ny bil. Dette er en prosjektbil for meg og har planer om å få satt inn en turbo eller kompressor. Men før jeg kommer så langt vil jeg få bort turtallsperra som befinner seg en eller annen plass på bilen. Tror kanskje det kan være at den ligger på Coilen, men ville bare høre om det var noen som kanskje visste dette før jeg begynte å bytte deler som jeg ikke trenger å bytte enda. Turtallsperren din sitter vel strengt talt i ecu'n (hjernen) bare dumt å ta den vekk, det er en grunn til at den er der :) Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Det er vel ikke akurat sånn at man bare kan "fjerne" turtallsperra heller.. Det må jo programmeres om i ecu'en.. Forresten, hvordan har du tenkt å løse turboeventyret ditt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Det er vel ikke akurat sånn at man bare kan "fjerne" turtallsperra heller.. Det må jo programmeres om i ecu'en.. spørs hvordan bil det er., f.eks. Volvo 240, vw transporter 2.1i fra 80 - 90 tallet bytter man bare ut rotoren :) Men er det mere moderne så er det selvsagt mulig at man må programmere om ECU'en, men det er dat ikke noe problem for de som kan det. og om et slikt firma som driver med dette ikke vil fjern den helt kan de øke verdien på når den skal slå inn... Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Godt poeng der. Men denne bilen så er jeg ganske sikker på at må omprogrammeres.. 316i har vel elektronisk insprøytning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 spørs hvordan bil det er., f.eks. Volvo 240, vw transporter 2.1i fra 80 - 90 tallet bytter man bare ut rotoren :) Men er det mere moderne så er det selvsagt mulig at man må programmere om ECU'en, men det er dat ikke noe problem for de som kan det. og om et slikt firma som driver med dette ikke vil fjern den helt kan de øke verdien på når den skal slå inn... Det står helt klart og tydelig E36 316i thumpsup Denne bilen har sperre i hjernen, og må derfor (som ottesen sier) programeres om, eller chippes. Hvor lurt det er, er et godt spm. Turtallsperren på en 316 slår uansett inn etter at motoren har begynt å tape krefter. Dessuten er det en grun til at den står der den står. Belastningen på motoren vil bli for stor ved høyere turtall, da den faktisk ikke er bygd/balansert for det, og du raser den... Jeg vil ikke anbefale deg å hive turtallsperra, men å heller chippe bilen, og kanskje programmere hjernen til soft cut i steden, så du slipper den største smellen når du går på sperra. Det er forresten ikke helt billig å gjøre det.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.