DaButcher Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hei, Kan jeg kjøre 3" sportseksos på volvo 960 motoren? Det er en 3.0, 24V Rekke-6. Den har originalt 2.5". spørsmålet er mao: Vil 3" være "for stort", slik at man taper effekt? Bør jeg kjøpe JT-Superflow eller Simmons? De har jo ca. samme pris. Hvilke aktører er ellers billigst på sportseksos? 3313kr skal cdcardic ha for 240 turbo 2.5" eksosanlegg bcb har jt-superflow halvsats 3" (2 dempere) for 3188kr (+porto) mao. ca samme pris.. grenrøret regner jeg med å få tilpasset av svendsen eksos Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvorfor ikke la Svendsen bygge alt sammen???? Er (var) billige for meg(3.300 ferdig på bil fra etter Downpipw og med to potter 3") 3" vil vel ikke gjøre noe på en så stor motor(negativ effekt) får vel till mer effekt i stede.... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Tror nok bare det er supert med 3'' ja...blir nok ikke for stort, men kanskje unødvendi. Men kommer nok til å funke super-dupert.. The best muffler, is NO muffler.. :coplight hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 vil anbefale deg to eller tre dempere av typen "full-flow" da går det veldig stille ved normal bruk samtidig som man hører at dette er noe spesielt ved litt pådrag. kanskje en 2,5" simonspotte (litt trangt her veitdu..) fremme med gir/mellomaksling i tillegg til en JT-halvsats i 3" med to potter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hvorfor ikke la Svendsen bygge alt sammen???? Er (var) billige for meg(3.300 ferdig på bil fra etter Downpipw og med to potter 3") 3" vil vel ikke gjøre noe på en så stor motor(negativ effekt) får vel till mer effekt i stede.... svendsen sa i går (per tlf.) at de skulle ha 5-6.000kr for komplett annlegg i 2.5"! pedersens-racing.no folkene tar ca. 2800kr for jt-superflow 3" halvsats (to dempere). pedersens racing sa også at passformen skulle være bra, noe jeg vet den ikke er til turbo-bilene! de anbefalte meg også jt-superflow og sa de hadde sluttet å selge simmons. simmons sitt 2.5" system koster 3300kr, men da slipper jeg frakt. differansen er mao. ca. 300kr, til fordel for jt-superflow. jeg har jo en simmons 2.5" demper allerede. det fulgte visst også med en overgang fra 3" til 2.5", med jt-superflow, noe som er en fordel. tror mao. jeg går for jt-superflow :) så får jeg se om jeg får brukt den demperen ejg har allerede, eller om jeg selger den billig. (simmons 2.5", ca. 60-80cm lang, rund, ikke oval). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 passformen er da ikke spesielt dårlig.. JT 3" glei rett på bilen min. tar ikke borti noen plasser heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Kjøp for all del ikke simons. Hadde 2,5" simons på min 740 og etter 2 år var det som aluminiumsfolie, knuste hele anlegget bare en klemte på det. Bytta det akkurat, det er helt totalt ubrukelig. Så ut som om en hadde skyti me hagle på det anlegget helt seriøst, der var helt gjennomhøla. Kjøp JT hvis du skal ha noe effektanlegg. Det blir grom lyd med 3" og en lyddemper! Jeg handla to lyddempere til EU'n oxo handla jeg bare en ny kardangbøy uten lyddemper te 200,- kr etterpå. En lydddemper er vel kansje mest kurrant hvis du skal kjøre langt.... Blir ganske hol lyd på 3" med en demper. Simons er kjent for å ha litt for mye motstand til turbobiler ihvertfall. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Gå for 3" JT-anlegget ja! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Det går fram til der hvor et JT-grenrør kommer ned, men hvordan det blir i forhold til 960 grenrøret vet jeg ikke. Anlegget er komplett med klemmer. Hvis du skal ha det, overfører du 3079,- ... da har jeg kjøpt meg 3" jt-superflow! takker for tips, folkens! edit: det følger også med overgang fra 2.5" til 3" i settet! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Eg laget eksos til broren min sin GT-R. 2.5'' men en lyd-demper.. Hele greiene kom på 890.- kr.. Fungerer helt super...Egentli veldi lite lyd.. Greit nok det var litt arbeid med tilpassing og fester, men tid har vi nok av.. Arbeid koster meg ingenting.. Eg syns simons er greit nok.. Får en del eksosanlegg for 890.- :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Eg laget eksos til broren min sin GT-R.2.5'' men en lyd-demper.. Hele greiene kom på 890.- kr.. Fungerer helt super...Egentli veldi lite lyd.. Greit nok det var litt arbeid med tilpassing og fester, men tid har vi nok av.. Arbeid koster meg ingenting.. Eg syns simons er greit nok.. Får en del eksosanlegg for 890.- :D Mesteparten av kostnaden er jo lyddempere! Simmons potten min, kostet jo en 6-700kr.. Rør er billige, kanskje 100kr meteren? Men så er det fester, overganger, kardangbøy, etc. men dog: pottene i et 3" anlegg, utgjør sikkert 1500kr av summen på 2800kr (før frakt). Jeg kunne riktignok kjøpt med en demper og brukt simmons potten min, men jeg tror jeg bør ha det "på stell", når biltilsynet skal gå over bilen med lupe. anyhow: blakseth bildeler skaffer visst simmons til ca. 2600kr! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Mesteparten av kostnaden er jo lyddempere!Simmons potten min, kostet jo en 6-700kr.. Rør er billige, kanskje 100kr meteren? Men så er det fester, overganger, kardangbøy, etc. men dog: pottene i et 3" anlegg, utgjør sikkert 1500kr av summen på 2800kr (før frakt). Jeg kunne riktignok kjøpt med en demper og brukt simmons potten min, men jeg tror jeg bør ha det "på stell", når biltilsynet skal gå over bilen med lupe. anyhow: blakseth bildeler skaffer visst simmons til ca. 2600kr! Ja..men eg tror du har gjort et super kjøp..Er ikkje det.. Men til den mazda-driten hans skulle de ha nesten 9 store for et 2,5'' :scared Syns det ble litt i meste laget..Kan lage en del eksosanlegg for 9K.. Så derfor gjorde vi det, og resultatet ble bra:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Har utrulig lyst til å kjøpe meg en riskoker så rusten som mulig, men med skilter, så sette på 3" eksos hele veien med 1 lyddemper og 5" enderør eller større!! Kjøre helt jævli med den, seff!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Eg hadde corolla GT før...(seff i tilegg til volvoen) Arti bil...Men problemet er som du sier...Ble boss pga rusten... Der var det bare en lyd-demper og idiotkjøring.. :coplight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdy2greddy Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Kjøpte JT til turbo240 min 3313 på bcb... tok meg under en time å sette på. kunn skruing, ikke sveis.. det gamle dro jeg av med brekkjern og slegge :naaaws Siter finn formelen for $=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg