Gå til innhold

Overflaterust... mest sannsynlig

Ranger emnet


tallica

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi90 som ikke skal ruste, men overflaterust slipper man vel aldri unna. Har fått rust på enden av panseret foran over lyktene, hele veien der. Veldig lekkert. Også under noen vinduer.

Hva er det beste å bruke?

På forhånd takk!

Ford Scorpio 2.0 '85 = :driving

 

Audi 90 2.3E '88 = violin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, den forrige eieren brukte vel bilen mer som bare et framkomstmiddel enn å behandle han/hun som en veldig viktig del av livet.

Det er koselig å holde på bilen, ingen tvil om det. Litt kjedelig når samme feilen oppstår igjen, igjen og igjen.

Takk igjen!

Ford Scorpio 2.0 '85 = :driving

 

Audi 90 2.3E '88 = violin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Audi90 som ikke skal ruste, men overflaterust slipper man vel aldri unna. Har fått rust på enden av panseret foran over lyktene, hele veien der. Veldig lekkert. Også under noen vinduer.

Hva er det beste å bruke?

På forhånd takk!

 

Det beste du kan gjøre er å sandblåse.. få tak i et punktsandblåser om du har tilgang på kompressor. Om du ikke har tilgang på det, bruk i allefall en negerkuse (såkalt 'grovrengjører') som du setter på drillen..

 

mvh FastOmega

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, hva med en konklusjon? Har litt rust her og der jeg og, som snart skal tas.

 

Hva koster de forskjellige tingene? F.eks epoxy grunning, brunox osv.

 

 

Du kan prøve å pusse ned rusten med sandpapir, ha på sparkel, slik at ikke rusten sprer seg, for så å grunne og lakkere på nytt :) og joda, man slipper overflaterust om man selv tar vare på bilen :)

 

Hvordan tar jeg best vare på bilen, mht til lakk og for å forebygge rust?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan tar jeg best vare på bilen, mht til lakk og for å forebygge rust?

 

Beste våpene mot rust er å vaske bilen sin ofte, spesielt under ved kanaler o.l

Og om du skulle se en rustrose på bilen så ta det med en gang.

 

Dersom du polerer bilen vil ikke skitt feste seg så godt på lakken din, og den blir enklere å vaske og holde ren. Vaske ofte gjelder jo også spesiellt på vinteren.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bra regel, uansett bil.. (det å ta det med en gang)

 

Har man en billig bil, så blir det som regel aldri fikset, og ting bare hoper seg opp.. sånn blir det med rust også.. enklere å ta 1 flekk, enn 10 flekker

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår