Pater Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 har prøvd å lakke 2 sideskjørt i helga, og sliter med klarlakken..... sideskjørtene er av glassfiber, og er pusset med plastsparkel eller noe slikt.... jeg pusset ned det og fikk det fint, så hadde jeg på noe primer grunning, og pusset det etterpå..... og så hadde jeg på lakk (ferdig boks lakk) og fikk et bra reultat der, og pusset det helt glatt med 800/1200 sandpapir.... og så kom vi til klarlakken da.... hvordan i helvette skal jeg få på den fint? den vil liksom ikke flyte skikkelig utover på en måte, om dere skjønner?... og når det har tørket helt så er det glatt noen steder og på en måte støvete noen plasser..... hva skal jeg gjøre? alle lakk greiene er kjøpt på bilextra, auto k eller hva lakken heter...... noen tips? hvilken klarlakk skal jeg bruke? den vanlige eller den det står 2-komp på? har prøvd bagge to nå Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Høres nesten ut som om du ikke har hatt på nok klarlakk. For da blir det "tørt". Den 2k-klarlakken, den er vel ikke på sprayboks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Høres nesten ut som om du ikke har hatt på nok klarlakk.For da blir det "tørt". Den 2k-klarlakken, den er vel ikke på sprayboks? jo, begge var det... hatt på mer enn nok, men blir skjollette liksom Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Kanskje for dårlig trykk på boksen? Prøv varm opp sprayboksen under varmt vann. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 du må jo ikke pusse over selve fargen da :scared da blir det helt fucka! Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 du må jo ikke pusse over selve fargen da :scared da blir det helt fucka! blir jo så støvete om man ikke gjør det da..... Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Den 2k klarlakken på sprayboks, var det noen som blanda den til deg? 2k vil si at det er herder i den, og man får vel ikke kjøpt 2k-lakkbokser i butikk, da hadde jo ikke lakken vært flytende på boksen. Sikker på at det ikke står 2-sjikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 du må jo ikke pusse over selve fargen da :scared da blir det helt fucka!Det går vell bra med matt og blank lakk? Eller er det jeg som har missforstått? Er ikke alle spraybokser 1 komponent? Eller har jeg missforstått igjenn!!!? :rolleyes: Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Er ikke alle spraybokser 1 komponent? Eller har jeg missforstått igjenn!!!? :rolleyes: Jo, alle er det. Men kjøper du en lakkboks på et lakkeringsverksted så kan dem ha i litt herder for deg hvis du skal lakkere nesten med det samme. Dette gjelder ikke basefarge, kun tettfarge og klarlakk. Basefarge er kun blanda med tynner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 man pusser ALDRI!!! mellom farge og klarlakk... :scared det at det kommer støv er bare at dere ikke lakker i støvfrie nok rom, og støv går ann å slipe også polere bort etterpå... doh Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Tempraturen i rommet du lakkerer i er veldig viktig for at lakken skal flyte ordnlig,,,,,hva temp. skal være skal jeg ikke si,,,for det er jeg ikke sikker på. Det får noen som vet svare på..... :) Siter Mvh. Terje Hansen. @ Facebook # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 20 grader er det optimale etter bøkene... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 20 grader er det optimale etter bøkene... noe rundt der jeg lakkerte ja Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 20 grader er det optimale etter bøkene... Jepp, og lakken skal ha samme temp. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Jepp, og lakken skal ha samme temp. Og objektet som skal lakkeres. Nytter ikke å ta med en del fra ute om vinteren og lakkere med en gang. Skal ikke så store temperaturforskjellen til før plata slår seg, og blir for fuktig til at den kan lakkeres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg