pettergutt Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Hvor stor er forskjellen på en ny og en 15 år gammel headunit? Den gamle var "state of the art" den gangen den var ny, kostet rundt fem tusen tror jeg. Hvor mye må man opp i før det er noe vits i å skifte? sammen med det andre jeg har låter den fett, men jeg er nyskjerrig på om det er mye å hente ved å kjøpe ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Hvor stor er forskjellen på en ny og en 15 år gammel headunit? Den gamle var "state of the art" den gangen den var ny, kostet rundt fem tusen tror jeg. Hvor mye må man opp i før det er noe vits i å skifte? sammen med det andre jeg har låter den fett, men jeg er nyskjerrig på om det er mye å hente ved å kjøpe ny Om den er i god stand tror jeg ærlig talt at det ikke er så mye å hente på å kjøpe nytt i samme prisklassen. Ser stadig at velrennomerte bilstereoprodusenter tar mer og mer hensyn til økonomi avdelingen når nytt utstyr skal designes. Tror heller ikke fancy displayer med diverse "screensavere" er noen fordel lydmessig. Diverse lydjusteringer kan nok være tilgjengelig i nyere headunits, men er ikke så sikker på om de er særlig skånsomme med tanke på lydkvalitieten. Det største plusset med nytt, er vel bedre kompabillitet med brente plater, og mulighet for å avspille mp3 og wma filer. Selv kjører jeg med en Alpine CDA-7939R fra rundt 95 sammen med 2stk PRA-H400 fra samme tiden. en nyere 6 platers veksler gir meg muligheten til å spille av brente plater med mp3 filer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Ja, det med mp3 og diverse formater er litt kjipt at man ikke kan spille på den. Heldigvis takler den brente cd'er da :) Da dropper jeg å tenke på å kjøpe noe nytt, pluss at jeg liker den gamle varianten med analog skruknott på volumet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Er kanskje vel nyskjerrig nå, men kan jeg spørre hva slags spiller du har? En ting jeg ikke tenkte på da jeg svarte første gang er forsterkerdelen. Selv om dagens spillere med 50-60 oppgitte watt per kanal på langt nær gir hva som er oppgitt, er de nok blitt bedre enn de eldre versjonene. (en av grunnene til at jeg ikke tenkte på forsterkerdelen er at jeg ikke har hatt spiller med innebygd forsterker på mange år selv ;) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Det er en Denonspiller, men uten forsterker. Så den er avhengig av en ekstern forsterker. Der bruker jeg en Denon 6x50watts-sak for å dra et frontsett og to tolv-tommere. Koblet sånn at frontsettet får 2x50 og bassene 100 hver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Har ikke noen personlige erfaringer med Denon`s bilstereo produkter men mener bestemt at deres spillere var omtalt i rosende ordelag dengang Hifi Klubben pushet bilstereo i stor skala. At den fungerer bra etter 15år bør jo være et kvalitets tegn i seg selv Fraværet av en forsterker mener jeg er et stort pluss. (lavere arbeids temp og bedre plass til seriøse komponenter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har du noen stalltips på en eventuell ny spiller da? Ble litt sulten på mp3 og trådløs overføring fra pc'en inne og ut til bilen. Kikket litt på Pioneer sine spillere, men ble ikke mye klokere. Jeg vil ha en spiller som ikke ligner et juletre, og minst mulig dill som f.eks. fronter som snurrer rundt og vinker til deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Du får si ifra hvis du skal selge denon'en da.. :) Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg