Gå til innhold

Mb 230/300


Zetec

Anbefalte innlegg

om den er godkjent biltilsynet fra bensin til diesel så er det bare å slå til..men kun om ombyggingen er gjort ordentlig..jeg personlig hadde ikke kjøpt den...

men sjekk etter rust under dørene...bak ved bagasjen..under tepper foran...sjekk at soltak og vindusvisker virker bra..tross alt en gammel bil...menmen..

 

Trenger man egentlig godkjenne ombygging når man går ned i antall hk ?

 

TD = sugediesel.

TDT = turbodiesel. Er den bygd om fra 230TE til 300TDT, så er det økning i antall HK. TDT skal ha ventilerte skiver foran, TE har ikke det til vanlig.

 

Ellers så er dette solide biler. Hvis førersetet er slitt, så er det en stooor sjanse for at dne har gått en del lenger. Min bil er en del småkjørt, og har gått 350 000. Der begynner førersetet å bli slitt, men kun i venstre sidestøtten.

Uansett så er dette solide saker, så hvis den ikke er rustet opp, og den ser pen ut, skal det mye til at den ikke er verdt 35.000.

 

edit : var sugediesel, ja. Da går den jo ned fra 136/132 hk til 109-113 hk, og opp fra 2,3 til 3,0 liter. Tro om man får fradrag i effektavgiften, og må betale volumavgiften?

 

Godkjenning skal ikke være umulig, men det kommer litt ann på hvem man kommer borti på biltilsynet også. Desverre. 300 TD (sugediesel) har, såvidt jeg vet, ikke ventilerte bremser foran. Siden det er færre hk, bør det jo ikke være nødvendig med kraftigere bremser.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo slenge ut noen bilder av den, er tatt med mobilen, så er ikke akkurat superbra bilder heller :D

 

Bilde098.jpg

 

Den var nå fryktelig lav, og den hjulstillingen der gir bra slitasje på hjullagre bak. Jeg byttet begge mine ved ca. 300 000 km, og det er en ganske omfattende jobb hvis man ikke har spesialutstyret til Mercedes.

 

Du burde absolutt få hevet den litt, noe som er veldig enkelt på de bilene der.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår