AnDtHo Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Ja ikke sant? Akkurat det trodde jeg også...så det stemmer vel da? ;)'Blir ihvertfal feil å si at det står for "Deluxe" da det strengt tatt er ett ord og ikke trenger to bokstaver som beskriver det.. Vet det er mange DL`en som har bensinmotor, men dette er ombygde biler som er regga som DL, er vist billigere sånn.. hehe.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 de DL eg har sett har alle hatt bensin.. og de to dieselene eg har sett mener eg var GL.. DL kom før dieselen kom, 240 med diesel har et snasent emblem bak der det står DIESEL med enorme bokstaver :P Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 'Blir ihvertfal feil å si at det står for "Deluxe" da det strengt tatt er ett ord og ikke trenger to bokstaver som beskriver det.. Vet det er mange DL`en som har bensinmotor, men dette er ombygde biler som er regga som DL, er vist billigere sånn.. hehe.. aldri vært no diesel motor i min 242 DL og hvor har du det i fra at DL er diesel? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Han har i det minste lakkert den da :rolleyes: MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 aldri vært no diesel motor i min 242 DL og hvor har du det i fra at DL er diesel? Var en volvoguru som forklarte det for meg engang for lenge siden.. Men skjønner nå at jeg nok misforsto han ja.. :rolleyes: DL er ikke nødvendigvis diesel.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Ja der ser man det igjen, å style en volvo er som å sminke en gris.. :hammer :hammer Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Presis... De Luxe.... Her er utstyrsbetegnelsene til Volvo 240 fra starten av 70-tallet til 1993 i rekkefølge: L = Luxe DL = De Luxe GL = Grand Luxe GLE = Grand Luxe Executive GLT = Grand Luxe Touring SE = Special Edition (Turbo kommer utenom) GLE er det mange som tror står for Grand Luxe Injection, siden disse ble levert med innsprøytingsmotor i starten mens GL var forgasser-motor. Dette er da en halvsannhet. Det stod ikke for det, men før injection ble standard på 240 var det bare GLE og GLT som kom som injection... I senere tid kom GL også som injection... :rolleyes: GLE: 84-87 hadde gasser. GLE: 74-83/84 hadde inj. GLT: 74-93 hadde inj. Fra å med 88 hadde alle 240 inj. uannsett modellbetegnellse Årstall kan være feil med henhold til overlapping av årsmodeller, biler som er regga seint/tidlig i et år. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Den bilen, eller en helt lik en har fartet rundt i Grimstad i lange tider hvertfall. Stemmer... Er en som heter Jostein som eide den. Jobba på Opel-verksted sammen med han i en uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 haha! jada vet det...men DL i sammenheng med volvo 240 da serru ;)240 desiliter? :rolleyes: hehehe. ja jeg vet. det var ment som en joik. om du tenker motorvolum(og ikke bland inn 240 der) Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 hehehe. ja jeg vet. det var ment som en joik.om du tenker motorvolum(og ikke bland inn 240 der) hehe joik faktisk...hehe nei ikke no 240 om motorvolum :rolleyes: Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 L, DL, GL, GLE, GLT, etc. er alle utstyrsnivå, som en smart person ovenfor her forklarte. DL har ingenting med motor å gjøre, med unntak at DL bare eksisterte frem til GL var basismodell. mao. de motorene som ikke ble levert når GL var basismodell, vil selvsagt ikke være originalt i en DL. Vitser om motorvolum er egentlig litt teit å ta, da det er mange biler som er *nye* nå, i 2005, som har mindre motorvolum enn volvo sine biler fra 70-tallet! ellers: slutt å mobb laksetrapp! det er originalutstyr på min 242DL med 3.024 r6 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Har sett denne flere ganger i Grimstad. Dama mi lo skrattlo av den.. hehe Selv er jeg er fan av laksetrapp. Den er hellig =P Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 jeg tror DL står for driving luxury. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 DL er drift legend selvfølgelig Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 dl står for deluxe :) men det er det verste jeg har sett. hehe men morro likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg