Gå til innhold

Rå Vectra !!

Ranger emnet


ROLF

Anbefalte innlegg

Mens vi nå alt er i gang med å la usaklighetene gå sin gang skal jeg argumentere litt for hvorfor Honda er bedre enn Opel i påvente av at den uunngåelige "Closed"-knappen skal dukke opp nederst på siden:

 

For det første tjener Honda penger som gress. I 2004 tjente de 4.5 billioner dollar mens Opel/Vauxhall tapper moderselskapet GM for gjennomsnittlig 400 millioner dollar per år de siste årene. Helt siden 1995 (der kilden min starter) har Honda tjent ~400 millioner dollar som et minimum årlig.

 

For det andre eier Honda seg selv. Akkurat som Sony og Microsoft kan de gjøre "hva enn de vil", mens Opel praktisk talt ligger i en økonomisk ruin. Jeg drister meg til å si, at hadde det ikke vært for GM hadde ikke merket Opel eksistert den dag i dag. Den mørke finansielle situasjonen legger nok et stort lokk på prosjekter Opel har lyst å bygge, men ikke får lov til hos GM. Sånn sett har i det minste Speedster-modellen vært et lyspunkt for Opel, men det hjalp ikke mye når Honda stjal showet med sin S2000-modell (jeg skal ærlig inrømme at Opelen er en del billigere, men får man like mye bil for pengene?).

 

For det tredje bygger Honda biler med mye høyere kvalitet enn Opel; dette får man klart opplyst i alle og enhver test, artikkel, ingress og rapport man klarer å få tak i. Jeg leste for moros skyld noen artikler fra store, utenlandske finansaviser mens jeg lette etter nøyaktig hvor mye penger Opel taper på å lage biler, og da fikk jeg øye på flere artikler hvor det gjennomgående temaet var "Opel is losing money", "Opels reputation for making flimsy cars", "Will GM ditch Opel?" og liknende som setter Opel i et svært dystert lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mens vi nå alt er i gang med å la usaklighetene gå sin gang skal jeg argumentere litt for hvorfor Honda er bedre enn Opel i påvente av at den uunngåelige "Closed"-knappen skal dukke opp nederst på siden:

 

For det første tjener Honda penger som gress. I 2004 tjente de 4.5 billioner dollar mens Opel/Vauxhall tapper moderselskapet GM for gjennomsnittlig 400 millioner dollar per år de siste årene. Helt siden 1995 (der kilden min starter) har Honda tjent ~400 millioner dollar som et minimum årlig.

 

For det andre eier Honda seg selv. Akkurat som Sony og Microsoft kan de gjøre "hva enn de vil", mens Opel praktisk talt ligger i en økonomisk ruin. Jeg drister meg til å si, at hadde det ikke vært for GM hadde ikke merket Opel eksistert den dag i dag. Den mørke finansielle situasjonen legger nok et stort lokk på prosjekter Opel har lyst å bygge, men ikke får lov til hos GM. Sånn sett har i det minste Speedster-modellen vært et lyspunkt for Opel, men det hjalp ikke mye når Honda stjal showet med sin S2000-modell (jeg skal ærlig inrømme at Opelen er en del billigere, men får man like mye bil for pengene?).

 

For det tredje bygger Honda biler med mye høyere kvalitet enn Opel; dette får man klart opplyst i alle og enhver test, artikkel, ingress og rapport man klarer å få tak i. Jeg leste for moros skyld noen artikler fra store, utenlandske finansaviser mens jeg lette etter nøyaktig hvor mye penger Opel taper på å lage biler, og da fikk jeg øye på flere artikler hvor det gjennomgående temaet var "Opel is losing money", "Opels reputation for making flimsy cars", "Will GM ditch Opel?" og liknende som setter Opel i et svært dystert lys.

 

 

Etter å ha lest det der sitter jeg fortsatt igjen med 0 argumenter for at honda er noe bedre bil enn opel? Og kan du være så snill å gi faen i å ta opp en slik diskusjon som har 0 mål og mening. Folk har heldigvis forskjellig smak sier jeg bare :) Skjønner hvertfall ikke hvorfor du tar opp det her på ett opel forum, er det bare for å provoseere andre, for på den måten ha det gøy? Seriøst, spar oss for de evige diskusjonene om hva som er best.

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som du sitter og leter etter tåpelige argumenter. Du har fremdeles ikke svart på om du noen gang har eid noe annet enn den røtne honda'n din, eller om du noen gang har skrudd på en opel eller en honda. I tillegg tar du IGJEN FEIL, opel sine storsatsinger og økonomi har tatt seg til de grader opp etter som de nye modellene kommer. B.l.a Signum osv slo stort gjennom. Og ang. storsatsinger er dette ikke lenger en prioritering hos Opel. Dette ble flyttet til OPC (Opel Perfomence Center) og de tar seg av slik og har kommet med FLERE STORSATSINGER som har slått gjennom til de grader. At honda bygger mere kvalitet enn opel, haha... det har du lest ja. Ser ikke for meg noen artikkelen hvor det står: Honda, bedre kvalitet enn Opel.

 

Du sitter og rett og slett DIKTER opp ting og prøver og la det virke til at du vet noe om Opel... Men det beviser du gang på gang at du IKKE gjør. Med flere feil per innlegg!!! Jeg har jobbet som mekaniker på ikke merkeverksted i syv år no. Og jeg må si at de bilene jeg finner det lettest og skru på er Opel, Ford og MB. Honda og andre jabser er så små og knotetet montert at man trenger barne hender for og komme frem, og UENDELIGE mengder med spesial verktøy!!! Noe som gjør at mannen i gata ikke kan gjøre mye selv. Men likvell om jeg har skrudd på mye på begge merkene, og jeg kan si ut fra hva jeg leser av deg at jeg har MYE mere erfaring enn deg. Likevell sitter jeg ikke her og prøver og fortelle andre at deres bilmerke er dårligere enn andre.

 

Umodne lille bedreviter, du har NULL snøring på andre merker enn honda (om det engang) , og det gjør deg ABSOLUTT IKKE kvalifisert til og komme med slike bemerkninger! Synes du driter litt på eget ben når kommer med slikt tøv og "jeg leste det en gang for noen år siden at det og det er slik"-prat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår