JROdden Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Bilen lugger litt...nesten uansett turtall. Litt mer merkbart når bilen er kald, men også når den har gått en stund. Dette er ved 2000rpm også liksom, så jeg råkjører ikke med kald bil før det kommer... Det føles som akkurat det sekundet du skjønner at du har gått tom for bensin... i 0.5 sek ca...så tar den tak igjen... Kan bensinpumpa begynne å streike? Det hører med til historien at bilen er en 200sx s13 med T28 turbo uten turbokontroller... Så jeg lader visst ca 0.3 bar Noen ideer? Siter -jr @ jro alfakrøll rangerbox.net Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 0.3 bar??? hva får deg til å tru det? tipper nermere 1.0 bar jeg (hvis du har effektanlegg) og da er det nok bensintilførselen det er noe med ja... uansett bør du bytte til en større bensinpumpe. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 har samme problemet jeg.. bilen "lugger" litt under akselerasjon noen ganger.. helst når det er litt kaldt.. har en mistanke om at det er bensinpumpa som begynner å ta kveld,ja.. har planer om å prøve å bytte bensinfilter å se om det hjelper.. btw,jeg lader 0.9 bar på org. turbo og kjører med org. eksos... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Jeg og har av og til det problemet på Starionen, ganske lik bil altså... Det pleier å være trøbbel med tenningen, jeg må skubbe på møkkatennpluggkablene mine skikkelig og blåse litt i fordelerlokket. Da kommer den seg. Skal bytte bensinfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 JRodden = [Ranger] såvidt jeg husker? Altså er grunnen til at han bare lader 0.3 bar at han har fått montert essex's sin gamle T28 turbo med wastegate. Lugging kan være så mangt.. bytt plugger, bytt bensinfilter, og rengjør luftmassemåleren. Tviler litt på at det er pumpen.. men denne bør byttes uansett. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by henningl JRodden = [Ranger] såvidt jeg husker? Altså er grunnen til at han bare lader 0.3 bar at han har fått montert essex's sin gamle T28 turbo med wastegate. Lugging kan være så mangt.. bytt plugger, bytt bensinfilter, og rengjør luftmassemåleren. Tviler litt på at det er pumpen.. men denne bør byttes uansett. Hvordan rengjør man luftmassemåleren? Jeg har sånn flueøye måler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Kjenner bare til typen på sx'en jeg... det er et stort hull som luften strømmer gjennom, og rett ved siden av er det et lite hull med 2 tynne tråder inni. ser ut som trådene fra en lyspære. Vaske disse ekstremt forsiktig med litt rødsprit på en q-tips. Brister tråden koster det bare 7000,- for en ny måler ;) Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Feil type det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JROdden Skrevet Mars 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Ja, jeg er [RangeR] på IRC... Og fordeler/fordelerlokk/rotor og sånt tull er det vel ikke på s13 såvidt jeg vet... Siter -jr @ jro alfakrøll rangerbox.net Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg