Gå til innhold

oppbyging av motor bilcross

Ranger emnet


low and slow

Anbefalte innlegg

morsom du eller? tror du folk er blinde? det er en ganske stor test bilene skal igjennom før de får lisens..

hehe..

men, men..

b230a, b230e, etc. får du lett for ca. 1500kr +-500kr.

 

en b230a drar vel greit til bilcross.

så kan du hive i en bakaksel med feks 4.10 i utveksling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Offtopic, men men...

Man kan også ta innsug og gasser fra B23A eller B230A og bygge den om med dette. Fort gjort, og da blir det forsåvidt en B230A (med unntak av forbrenningskammere og kompresjon). Det er nok den billigste og enkleste måten å få B230K til å bli en i alle fall pålitelig motor.

 

noen par spørsmål til hvis du tar den b230k motoren og byttter insugg og gasser fra en b23a vil den bli daffere da eller blir de det samme.

et spr til hva er forskjell på b230k og b230fk denne motoren har jo 135 gamp orginalt hvis jeg har regnet riktig 100kilowatt gange med 1,35

mazdarati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen par spørsmål til hvis du tar den b230k motoren og byttter insugg og gasser fra en b23a vil den bli daffere da eller blir de det samme.

et spr til hva er forskjell på b230k og b230fk denne motoren har jo 135 gamp orginalt hvis jeg har regnet riktig 100kilowatt gange med 1,35

altså..

 

Forgassermotorer:

A, AT (turbo), B (2 x forgassere) og K (elektrisk forgasser, weber passer på manifoil tror jeg)

 

Injectionmotorer

E, ET (turbo), F, FT (turbo) og FK (lavtrykks-turbo)

 

Du kunne jo også tenkt på en b234?

dvs. 16v motoren.. du får den sikkert for 4.000kr i .se

så hiver du vekk balanseaksler og den eksterne oljepumpen. da er du oppe i 160hk tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså..

 

Forgassermotorer:

A, AT (turbo), B (2 x forgassere) og K (elektrisk forgasser, weber passer på manifoil tror jeg)

 

Injectionmotorer

E, ET (turbo), F, FT (turbo) og FK (lavtrykks-turbo)

 

Du kunne jo også tenkt på en b234?

dvs. 16v motoren.. du får den sikkert for 4.000kr i .se

så hiver du vekk balanseaksler og den eksterne oljepumpen. da er du oppe i 160hk tror jeg.

 

 

detta er økonomi sport.. ikke noe å kaste bort så mye penger for

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta er økonomi sport.. ikke noe å kaste bort så mye penger for

 

ja, men jeg svarte hans spørsmål:

et spr til hva er forskjell på b230k og b230fk denne motoren har jo 135 gamp orginalt hvis jeg har regnet riktig 100kilowatt gange med 1,35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår