Gå til innhold

Hjelp golfen stopper!

Ranger emnet


Henning306

Anbefalte innlegg

Dama har en 97 mod golf 3 med 1,6 l 100 HK.

Denne har oppført seg merkelig i det siste.

sånn helt uten forvarsel så stopper den. da bare triller vi forsiktig inn til siden og skrur av tenninga. Noen ganger er det bare å starte på nytt med engang, andre ganger kan man dra den på starteren og den bare surrer rundt og rundt uten at den tenner. Virka litt som om den ikke får bensin. Men dette er jeg ikke sikker på lenger da vi har: Bytta bensinfilter, kont. utlufting, sjekket sila på bensinpumpa osv.

Noen som overhodet har noe tips til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å koble av ledningen på halgiveren før i dag mens den gikk....den stoppa ikke av den grunn så skulle ikke tro d var den som gjorde noe kødd.

Men coilen ja....hmmm.... kan den komme å gå altså? Trodde den enten fungerte eller ikke jeg. Hvordan kan man få testet den? Problemet er at den alltid er i orden når jeg er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om dette hjelper her, men jeg hadde problemer med at turtallet sank og bilen stoppa iblant. Dette kom og gikk, det som hjalp var å rense kontakten til "innsprøytinga". Brukte electronic cleaner og litt 5 56 eller hva det heter og nå går den som ei klokke igjen uten å stoppe eller miste turtall :D

 

Så du kan kanskje gå over endel kontakter og rense de, ikke sikkert at det vil løse problemet ditt men dog!

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har titta på kontaktene, men fant ikke noe problem. Men kan jo sprute på litt elektro clean....skader jo ikke.

 

Eller så kan du sponse på 250 kr og ta en diagnose test på et VAG verksted eller liknende :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har en 97 mod golf 3 med 1,6 l 100 HK.

Denne har oppført seg merkelig i det siste.

sånn helt uten forvarsel så stopper den. da bare triller vi forsiktig inn til siden og skrur av tenninga. Noen ganger er det bare å starte på nytt med engang, andre ganger kan man dra den på starteren og den bare surrer rundt og rundt uten at den tenner. Virka litt som om den ikke får bensin. Men dette er jeg ikke sikker på lenger da vi har: Bytta bensinfilter, kont. utlufting, sjekket sila på bensinpumpa osv.

Noen som overhodet har noe tips til oss?

 

 

Jeg har samme problem. Noen har påpekt at det kan være fukt i fordeler lokket....Jeg tror at jeg må ha den inn til et verksted.. (igjen)

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å koble av ledningen på halgiveren før i dag mens den gikk....den stoppa ikke av den grunn så skulle ikke tro d var den som gjorde noe kødd.

Men coilen ja....hmmm.... kan den komme å gå altså? Trodde den enten fungerte eller ikke jeg. Hvordan kan man få testet den? Problemet er at den alltid er i orden når jeg er i orden.

Ja den kan komme å gå. det som er køddent å, er at det er ikke akkurat lett å finne ut om det er det som er feilen. kjipt om det er den å! koster brått et par lapper, noe som svir godt i lommeboka til de fleste

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen fusker:

 

- Bensintrykksregulator

- Bensinpumpe som fusker

- Bensinfilter

- Kondens i fordelerlokk eller plugghull

- Fukt/kondens i tanken

- Lav spenning på batteri/ladespenning

- Lambdasonde(Gjerne kombinert med høyt forbruk)

- Pluggledninger/plugger

- Temperatursensor/er

- Pakning mellom innsugsmanifold og spjeldhus(Gjelder monopoint motorene)

 

Hvis bilen stopper

 

- Bensinpumperelè

- Bensinpumpe(dårlig kontakt etc)

- Defekt Coil

- Hallgiver

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg snakka med vw verkstedet her og de ville si minst mulig...mente jeg skulle komme dit med bilen! Det har vi ikke råd til. Han tipsa om strømforsyningen til motorelektronikken eller coilen han også.

 

Har sett litt på bile nå men tror dere det finnes noe oversikt over rele der a? I lokket står det kun sikringer og i instruksjonsboka står det kun sikringer.

Blir fortvilet av slik.

 

 

RobertR: Så på rele nr 3, det er merket med 30 og er svart kan det stemme?

Åpnet det og det ser ikke ut som om det er noe dårlig lodding eller dårlig kontakt.

 

Noen som er sikre på hvem rele som er til motorelektronikk og til bensinpumpa?

 

Kjempe takknemlig for all hjelp dere gir meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis bilen stopper

 

- Bensinpumperelè

- Bensinpumpe(dårlig kontakt etc)

- Defekt Coil

- Hallgiver

 

Bilen stopper bare helt uten videre, ingen fusking verken før eller etter.

 

Lar det seg gjøre å teste hallgiveren?

Holder kun på med diesel motorer på jobben så dette er jeg ikke sikker på, har glemt alt fra skolen for det er mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg snakka med vw verkstedet her og de ville si minst mulig...mente jeg skulle komme dit med bilen! Det har vi ikke råd til. Han tipsa om strømforsyningen til motorelektronikken eller coilen han også.

 

Har sett litt på bile nå men tror dere det finnes noe oversikt over rele der a? I lokket står det kun sikringer og i instruksjonsboka står det kun sikringer.

Blir fortvilet av slik.

 

 

RobertR: Så på rele nr 3, det er merket med 30 og er svart kan det stemme?

Åpnet det og det ser ikke ut som om det er noe dårlig lodding eller dårlig kontakt.

 

Noen som er sikre på hvem rele som er til motorelektronikk og til bensinpumpa?

 

Kjempe takknemlig for all hjelp dere gir meg :)

 

Hei!

Ja det stemmer at det er Rele nr 3 og det er merket 30. Iflg Haynes håndboka.

Jeg skal av å få meg et sånt et enten i tirsdag eller onsdag. Jeg er ganske sikker på at det må være det som er problemet i min bli. Da jeg dro ut det releet og forsøkte starte bilen så var det akkurat som om feilen var der.

 

Jeg ringte også VAG på Hvam og de tipsa meg om at det kunne være motorstyre releet som var gåent. Ellers sa de at det kunne bli dyrt å finne ut av en sånn feil hos dem da feilen var så periodisk.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjekke hva det står i Haynes boka når jeg kommer hjem.

har iallefall fått lagt av et slikt motorstyrings rele hos Møller som jeg skal hente på vei hjem. Håper jo at det er løsningen.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår