Gå til innhold

Rød 323 GTR på E6

Ranger emnet


dr brunøyet

Anbefalte innlegg

Var nokk ikke girkassa, tviler på den ryker på E6 .

Er ikke girkassa god for 300hk da?

Min tåler 550 :titties:

 

Hei.

 

Bare send en PM, så fikser vi den bilen. Uansett hva det var som røyk.

 

Kjenner du han som har den?

 

Hmmm...det var ikke en rød, med org felger, uten skilt forran.....(*-ringe naboen og sjekke at bilen ikke er stjælt).

 

Kassa tåler masse, bare ikke folk som tror de kan kjøre rallycross, og ikke vedlikeholde den (oljeskift). Det ryktet er ganske ufortjent, synes jeg. Har skrudd på mange kasser, og blir like oppgitt hver gang noen kommer å sier "det bare smalt, altså". Så tar jeg den opp, og finner bare "asfalt" som olje, og helt mega-nedslitte tenner som må ha lagd trikkelyd i flere år. Folk som gir faen, klarer å ødelegge hva som helst. Det hjelper ikke heller at GT-R er verdens enkleste bil å trimme. Svært lite mods gir enormt mye mer effekt.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe skilt forran da. Men da jeg rolig kjørte forbi den kunne jeg ikke se noen dekaler på den heller. Trur ikke det var bilen til hu dama her inne, sett bilder av den :)

Hehe, du har rett i at alt kan ødelegges om man ikke tar vare på det, om man f.eks tar seg litt bedere tid under giring så varer gira litt lenger, om man bruker 6 sek eller 5,9sek fra 0-100 spiller jo ingen rolle. Ivertfall ikke om man slipper girkasseras

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sitter på råtassens maskin. Dette er mazdafun.

 

Er bekreftet at det ikke var chicken -bilen. Vet ikke hvem det er.

 

Uten skilt forran kunne vært meg, men min stod hjemme, og er i beste velgående.

 

mvh

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var bare en spøk. :D

Liker de bilene selv jeg, dog liker jeg nok en solid sunny gti-r bedre, men 323`ene er iallefall fra rett land. ;)

 

Hei.

 

Har du kjørt både Datsunen og Mazdan? Utseende er seff anerledes, men de er ikke helt like å kjøre.

 

Jeg har kjørt begge, og det kan du lese om her Mazdafun tester Sunni GTi-R

 

Litt "Biased" kanskje, men ... :rolleyes:

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var bare en spøk. :D

Liker de bilene selv jeg, dog liker jeg nok en solid sunny gti-r bedre, men 323`ene er iallefall fra rett land. ;)

 

Hehe..skjønte det da :) Og jeg liker gt-r bedre pga pengboka! Sunny'n er åndsvak dyr i forhold gitt! Fysjom!

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvilken rød GTR det var... ;) Den har OZ Superturismo felger, og grunnen til at det røk var faktisk motorhavari... Girkassen er forresten nyoverhalt, hehe doh Og jeg kan med glede bekrefte at GTR girkasser er søppel, og det av erfaring!

 

Hei.

 

Vet ikke hva du klarte å smelle, men her er "dagens" historie (-en kasse jeg driver med nå).

 

 

Eieren her hadde hørt en lyd en "stund". Kompisene sa "det er bare ett hjullager". Han kjørte med lyden en "god stund". "Til slutt sa det pang gitt"(*-å herregud hvor mange ganger har jeg ikke hørt denne historien notin )

 

Tok den opp, og der hadde mutteren på pinjongen løsnet helt av, med det resultatet at det ikke var mer forspenn på pinjong-lagerene. Dette hadde surret å gått leeeenge, og så slik ut. (-i tilegg til loco mye spon og andre metallpartikler).trans.jpg

 

"Ræva kasse som ikke tåler å kjøre med 1000% for stor lagerklaring i masse kilometer altså" (*-ironi alarm).

 

I mine øyne er GT-R en toppers bil som gir ekstremt mye "bang-for-the-buck". Faktisk mener jeg at om jeg måtte selge alle bilene utenom en, så ville jeg stått igjen med en GT-R.

 

Men det er også en bil som begynner å bli gammel, og det er jo garantert herjet med. Det er derfor viktig å kikke nøye på en bil ved kjøp, og heller sette av litt penger til vedlikehold hvis man skal kjøre som en idiot(ta alle i kryssene, kjøre fra evoer, rally, etc).

 

Ha en topp dag.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår