I min bil, en celica gt4cs st185 er det ingen annen løsning en og montere dumpen mellom turbo og ic pga toppmontert ic og kort avstand mellom ic og gasspjeld. Dette funker veldig bra på min bil,merker ikke noe mere turbolag av den grunn. Men enkelte mener det kan være skadelig for turboen,da den kan få for høyt turtall og stor påkjenning etter at dumpen er lukket (møter veggen i ic) Har kjørt 70000km med min og hatt kun et turboras,noe som ikke hadde årsak med plassering av dump og gjøre. Men folk blir jo aldri enig. Min mening er at og plasere dump før ic, så lenge den er atmosfærisk ikke har noen bakdeler. Men om den plaseres etter ic så er jo teorien at man da får mindre turbolag,. Men dette igjen trur jeg har mye og si med oppsettet av turbo og ic får hvordan lag vil bli.
Noen kjører jo og uten dump for og ikke få lag,men da korter man jo levetid på bla turbo om man kjører høyere trykk, på min satt det ikke dump orginalt,men så har den bare 0,75bar som høyeste ladetrykk fra fabrikk og da.
På celica st205 sitter det orginalt resirk dumpventil på ic,dvs at den dumper "varm" luft tilbake til ic'n. Har ikke hørt om noen som har opplevd tenningsbank av den grunn,selv på høyere trykk en orginalt.
Og ang det som ble nevnt om trykket som er i vacumslangen til dumpventilen, så vil vel det være ganske likt som det du har i ladetrykk.