Volvo240Turbo Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Hei jeg lurer på hva du må gjøre får og få ca 250 hk i 230ft? Og hvilken chip gir mest effekt og best? Bsr sin?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 En oppskrift jeg tror funker bra, har derimot ikke prøvd selv bare lest og hørt.. Vikingchip 3" rør 16T turbo Større spridere Bedre luftfilter 3" LMM Kraftigere bensinpumpe Trykk vet jeg ikke helt, men med det der burde du klare 250hk+. Du klarer deg vel med et 14T aggregat også, men like greit å kjøpe noe som holder litt lengre når du først er igang. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Hei jeg lurer på hva du må gjøre får og få ca 250 hk i 230ft?Og hvilken chip gir mest effekt og best? Bsr sin?? Martin hvis du søker eller titter litt rundt finner du en masse om dette,men litt behjelpelig må man jo være.. Håper for din skyld dette er en b230 ft med lh2,4 og nytype råder,eller kan du bare glemme det. Går her ut ifra at du har en relativt ny motor med 219 tenningshjerne. 16t turbo,portet utblås på grenrøret,progressiv btr,chip x2,helalucooler feks k kam,eller gra t5 kam..med dette har du mulighet til å komme opp i 250 hk på hjula..sånn ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 http://www.mcbrooms.com/volvo/fast700.htm bare å finne frem cola og ordbok;) (hvis du er like slapp i engelsken som meg ihvertfall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Ordbok? du har jo svaret på norsk over. :) Glemte å nevne 3" eksos.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 jojo men siden jeg henviste til tar det jo lit mer for seg en det andre har skrevet oppfor..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 hvis du søker eller titter litt rundt finner du en masse om dette,men litt behjelpelig må man jo være.. Håper for din skyld dette er en b230 ft med lh2,4 og nytype råder,eller kan du bare glemme det. Går her ut ifra at du har en relativt ny motor med 219 tenningshjerne. 16t turbo,portet utblås på grenrøret,progressiv btr,chip x2,helalucooler feks k kam,eller gra t5 kam..med dette har du mulighet til å komme opp i 250 hk på hjula..sånn ca. Det er den nyeste typen av 230ft'en ja. HVa mener du med 16t turbo og chip x2?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Det er den nyeste typen av 230ft'en ja. HVa mener du med 16t turbo og chip x2??Martin 16T er en mitsubishiturbo som sitter på blandt annet 850r og nye typen v70t5 med flere.i og med at din gammle turbo også er en mitsu kan du bruke dine gammle oljerør til turboen. Disse turboene går å kjøpe til 5000kr helt nye..og klarer bortimot 300hk chip x 2= både innsprut og tenningschip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 16T er en mitsubishiturbo som sitter på blandt annet 850r og nye typen v70t5 med flere.i og med at din gammle turbo også er en mitsu kan du bruke dine gammle oljerør til turboen.Disse turboene går å kjøpe til 5000kr helt nye..og klarer bortimot 300hk chip x 2= både innsprut og tenningschip. Hvor mye får jeg ca ved og bare chippe! og hvor mye koster bsr chippen, er det noe stress og koblet på chippen..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Hvor mye får jeg ca ved og bare chippe! og hvor mye koster bsr chippen, er det noe stress og koblet på chippen..? Ved bare å kjøpe innspr chip øker hk antallet lik 0hk.Chippen åpner bare for muligheten for å ladde mere trykk.Vet ikke om bsr chippen er noe bedre enn andre,men jeg mener det er oppgitt ca 200 hk med chip og justering av trykket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 hvor mye trykk må man da øke til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Chip burde som regel kombineres med litt bedre luftveier, altså et sportfilter og 3" eksos. Med dette og chip kan du skru opp trykket til ca. 1 bar. Du burde da få ca. 200hk. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 på bakhjula? :titties: :D Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 på bakhjula? :titties: :D Langt ifra. ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 *ler* er jo effekten på hjula som teller da folkens, resten er skryte-gamp :D -Jeg syns det er lite filmer av folk som bremser bilene sine... alle skryter lixom :P Jeg skal værtfall bremse min ettervært... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg