AC^ Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg skal bytte hjulbolter på min 86 740 Turbo... Må en da av med hele navet fremme da eller? Bak får man det ut der eller må man ta av hele stikkakslingen? Må bare beregne hvor mye tid jeg skal bruke på d! =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 etter mi meining er de bare å ta av kalipteren å skiva framme..slik du får ut å inn boltene.. ganske so lett bake også, tar av kalipteren å skiva, muligens handbrekk klossane også. ganske mykje samme prinsippe framme og bake.. lykke til Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ja, det jeg mente også... Men hørte en som sa her att jeg måtte av med alt... Trudde det var laga et lite "innhogg" i den beskyttern bak skiva der nesten slik at en fikk bytta uten om å måtte demontere hele hjullagre...! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ja, det jeg mente også... Men hørte en som sa her att jeg måtte av med alt... Trudde det var laga et lite "innhogg" i den beskyttern bak skiva der nesten slik at en fikk bytta uten om å måtte demontere hele hjullagre...! okej..kan ikkje sei nåke 100% sikkert, men meina på de skal gå.. hekje vår borti å bytta boltane bake enda..men vill nokk tru det skal gå fint Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Stemmer.. Kunne ikke se detta sånn nøyaktig i VADIS heller så.. Blei litt vanskelig! Trur jeg kommer te å handle muttere på biltema! Koster jo bare 130 kr! Volvo skulle faen i mg ha 2500 for bolter å muttere! Handla bolter fra BCB 575,- m frakt! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 boltene bak.. du tar av skive og calliper. tar en messinghammer og banker ut boltene.. "ohh så vanskelig" ;) hehe.. tar deg sikkert... tja. en time begge sider bak hvis du regner litt sittefast tid ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jada.. Har bytta før måtte bare ha forestille meg ei tid d tok... Er nemli non biler du må ut me stikkakslingen for å få bytta på.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 neppe.. hvis du tenker på bremeskjoldet så er det bare å bore hull.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 for jeg ser ingen grunn til at akslingen må ut.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Får ikke borra hull i bremsesjoldet hvis du ikke tat av navet... Kommer ikke tell der, da må du ha en jævelig liten drill ihvertfall... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Hvis det ikke går med vold, bruk mer vold. Eller du kan skaffe deg ei presse og gjøre det sånn som det skal gjøres: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 hvorfor skifte bolter? mine var dårlige gjenger på så jeg gjenga dem opp igjen. gjengebakken kosta 370kr.. (1/2" UNF = dyrt.) 740 har metriske gjenger M12 og en gjengebakke i M12 har du på jobb/hjemme osv.. om ikke så er den billig..) blir godt som nytt.. :p sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 sist jeg bytta skiver på en 86 740 tic satt boltene montert i skiva foran..og ikke i navet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Er ikke utstyret det står på... Men det hjelper heller lite å dra over me ett snitt hvis du har sliti ned gjengen.. Det hjelper så lite att det nesten ikke er vits.. Grunnen til at boltane satt montert i skiva er at bila før 86 hadde kombinert skive og nav. Hvis du kjøpte orginale nye skiver og hjullagersats på volvo "bygde" du om den løsninga slik at du hadde delt skive og nav. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Og til dere som trenger enda lengre bolter enn det volvo leverer er stikkordet cosworth. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg