Roberto Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Den nye 240en min skal det jobbes med en mnd eller 2, og siden jeg ikke har råd til forsikring på 2 biler, så tenkte jeg jeg skulle avskilte den, jobbe med den en stund og så hive på skiltene igjen. Men hva koster dette? Må jeg har EU kontroll eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Hvis det er mindre enn 6 mnd. koster det ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Kult! Ingen EU godkjenning eller noe? Blir jo bare 1-2 mnd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Bilen skal EU godkjennes når den skal EU godkjennes, for å si det slik... Skal den f.eks. inn i desember, skal den inn i desember selv om den har vært avskiltet i 2-3 mnd. (Med mindre den skal godkjennes mens den er avskiltet, da må det gjøres før du får skiltene igjen) Jeg avskiltet bilen i 3 månder for å utsette EU-kontroll :rolleyes: Den skulle inn i august, så jeg leverte skiltene den 31. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Jeg har jo en 240 jeg bruker på veien. Planen er å sette forsikringen over på denne "nye" volvoen når den er ferdig. Nå er jo veiavgiften i anmarsj. Hvis jeg ikke betaler den på denne jeg bruker nå, hva sjer da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 btw. husk på når du leverer dem å si at skiltene skal oppbevares, og hvis skiltene er skitne vil de ikke ta imot de!! (fakta) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Originally posted by Robert Jeg har jo en 240 jeg bruker på veien. Planen er å sette forsikringen over på denne "nye" volvoen når den er ferdig. Nå er jo veiavgiften i anmarsj. Hvis jeg ikke betaler den på denne jeg bruker nå, hva sjer da? :) Jeg har ikke peiling, men du kan jo spørre om det når, evt. før du levere skiltene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 ER det ikke slik at du ikke får sånne skiltoblater og at de kutter skiltene i juni? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Hva om skiltene har logget lengere enn 6mnd da? Jeg skal registrere Golfen nå, og skiltene har logget mere enn 6mnd. Jeg vil egentlig ha den nye typen skilt, om det er mulig. Noen som vet priser osv? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 De klipper skiltene i småbiter hvis de har hatt de til oppbevaring i mer enn 6 mnd. (de skal iallefall gjøre det :p) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Originally posted by CoDEmASTeR De klipper skiltene i småbiter hvis de har hatt de til oppbevaring i mer enn 6 mnd. (de skal iallefall gjøre det :p) Hva koster det meg å få nye da? Da blir det jo faen meg "ny type" skilt også :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Vist gliset står uten i mer en 6 måneder koster det vell rundt 2000,- hørte jeg rykter om i dag! Men når du får skilter på må du jo betale veiavgiften! Over 2300,- det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Ringte til Biltilsynet her i Narvik. Biltilsyn var pliktig til å ta vare på skilter i 6mnd. Her i Narvik tok dem vare på dem i 11mnd. Så dem ligger der enda, kan hente dem da. Måtte bare betale årsavgift, få bilen Eu godkjent og ordne forsikring først... Blir vel gjort nå snart, bilen er til Eu godkjenning nå.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Originally posted by le0n Vist gliset står uten i mer en 6 måneder koster det vell rundt 2000,- hørte jeg rykter om i dag! Men når du får skilter på må du jo betale veiavgiften! Over 2300,- det :) Hmm .. Det var da som f ... :( Er du sikker på dette? -Gjelder dette selv om bilen er vetaran når den skal skiltes igjen? (slipper veiavgift iallefall..) ???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Februar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2003 Når du leverer inn skiltene så blir de normalt liggende i 6 mnd. etter dette blir de makulert, da må du kjøpe nye skilt, de koster ca 350-400,- kr. Du må betale årsavgift, hvis dette ikke er gjort, og du må ha forsikring på bilen. Hvis bilen skal på EU godkjenning i mellomtiden må dette også være gjort før du får ut skilter gjen. Hvis bilen er veteran trenger du velbare forsikring, dette med å være nødt til å kjøpe nye skilter avhenger jo om hvor lenge de har ligget til oppbevaring. Det går også an til å kjøpe nye skilter, da tar du med deg de gamle sammen med vognkortet til et sted hvor de lager bilskilt, og sier at du vil ha 'nye' typen, de lager da nye skilt og tar de gamle i retur og leverer de til biltilsynet for makulering. koster ca 350-400,- kr. Bare spør hvis du lurer på noe, det er det du lærer av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg