Gå til innhold

Pimpin Xsara '99


Typhon

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Ser at det er ingen overhodet som har skrevet noe om Xsara, så da får jeg gjøre det!

 

Kjøpe for nøyaktig 3 måneder siden en damekjørt (!) Xsara 1999 modell. 1,6i, mørk grønn metallic, 5 dørs. Helt kurrant bil, gått 135 000 cirka. Problemet med kjerra er at den er damekjørt. Merka det når jeg prøvekjørte den, dau som rotta på ei utedo og noe sliten clutch. Men kjøpte den for det og den har kommet seg etter det :D Clutchen har ikke forbedret seg selv men skal bytte det nærmere sommern, no worry.

 

Litt videre historikk om denne bilen:

 

husker ikke om det var fredagen etter (fikk den på en onsdag) eller om det var neste fredag jeg gikk på en smell. Greide å rygge på ei telefonstolpe :( Resultatet: ødelagt baklykt med intakte pærer og liten bulk rett under lykta. Resten klarte seg bra. Tok vel 2 måneder før jeg fikk gjort så mye med det :P

 

Fikk se for ei ukes tid siden at girkassa lekker olje akkurat inntill motoren der. Skal på verksted i morgen å se på det. Det lekker lissom ikke på undersiden, men på siden litt lenger oppe mot torpedoveggen. Skikkelig dritt :(

 

Anyway...

 

Anlegg er er begynt på. Som headunit har jeg Pioneer DEH-7600MP, 12" sub er en Pioneer-sak på 800W og en forsterker fra Pioneer på 520 Watt. Fortsterkeren låner jeg da, skal vel inn med en SolidAudio F2000 til å styre basserne ;) Oh, har også en Cadence 1,2F kondensator som gir det skikkeig pimp-preg baki der! Hehe.

 

Skal snaaaart begynne med å lage nytt bagasjerom, bygge opp gulvet slik at jeg kan ha forsterkere og slikt nedi der.

 

Stay tuned, kommer til å legge ut bilder av herligheta. Og oppdaterer dere med hva som skjer videre med bilen.

 

Peace out!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kult prosjekt dette. Blir artig å se fremskrittene her fremover, og hva du kommer til å gjøre med den. Er jo ikke akkurat så mange som har prosjekter med disse franske bilene. Kjører fransk selv (er mor og far sine da douh), men med egen bil blir det nok no annet. japanskt tenker jeg, men som sagt, jæv**g kult at noen vil mekke og modde på disse bilene også. Stå på!!!...og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår