Gå til innhold

Feil skiltnr i teknisk kontroll

Ranger emnet

MaDDoG

Anbefalte innlegg

Ble stoppet i teknisk kontroll idag. Fikk et par anmerkninger som frontrute og nærlys (pære som er defekt på høyre side). Dette er en bil som skal inn på periode kontroll til høsten, og da har jeg ikke tenkt til og videre godkjenne den. Det som er litt pussig er at kontrolløren skrev feil skiltnr på kontrollsedelen. Han fikk byttet ut 9 med 0. Da lurer jeg på om jeg kan komme unna etterkontrollen, siden den er mest sannsynelig registrert feil. Ble ikke notert ramme nr heller.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet i teknisk kontroll idag. Fikk et par anmerkninger som frontrute og nærlys (pære som er defekt på høyre side). Dette er en bil som skal inn på periode kontroll til høsten, og da har jeg ikke tenkt til og videre godkjenne den. Det som er litt pussig er at kontrolløren skrev feil skiltnr på kontrollsedelen. Han fikk byttet ut 9 med 0. Da lurer jeg på om jeg kan komme unna etterkontrollen, siden den er mest sannsynelig registrert feil. Ble ikke notert ramme nr heller.

Er ikke det bare å vente og se? tips : hvis du vraker den innen 1. juli, kan du kreve å få tilbake halve årsavgifta. Dobbelt vrakpant :-)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med halve årsavgifta tilbake viste jeg ikke, kjekt. mulig jeg må framskyve vrakinga litt. Sender biltilsynet ut krav hvis du ikke møter opp eller blir det bare heftelser på skiltnummeret? (det er jo feil uansett.)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal vrakes etterhvert, kommer helt ann på når jeg får meg en annen bil. Den jeg bruker nå skal inn til kontroll i oktober. Har dermed litt tid å fikse meg en ny bil innen den tid, fikk jo også et knall tips fra Yoneck her om refundert årsavgift før 1 juli.

jacpot: hvis du mener kontroll sedelen som jeg fikk igjen så var det bare skiltnr (som var feil) som var notert.

DCA: skal vrakes etterhvert, men jeg bruker den så lenge som mulig da den er grise billig i drift og er helt ok å kjøre. Dermed også ikke intrisert i koste på bilen noe særlig nå siden den blir mest sannsynelig spiker snart (innen 6mnd).

Jeg kommer helt sikkert til å vente så lenge som mulig før jeg eventulle krav fra gærningene i gult.

ps.. min post nr 600 :)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider