acoupe Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 hei ! Ska ta oljeskift nå på bilen min, har ikke gjort dette før så trenger en kjapp veiledning. Hvor tapper jeg ut olja ? holder det med at jeg jekker opp bilen ? Og viktigst av alt, hvor sitt oljefilteret og hvilken type olje burde jeg bruke ?? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 hei !Ska ta oljeskift nå på bilen min, har ikke gjort dette før så trenger en kjapp veiledning. Hvor tapper jeg ut olja ? holder det med at jeg jekker opp bilen ? Og viktigst av alt, hvor sitt oljefilteret og hvilken type olje burde jeg bruke ?? mvh stian Skru ut bunnpluggen under på bunnpanna(trenger en 19mm fastnøkkel) Oljefilteret sitter ved siden av G-laderen og er best å ta ut fra under bilen.. Helsyntetisk olje 10/40 bør vel brukes..Jeg bruker valvoline.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Skal bytte olje på min straks også,og kommer til å bruke Castrol SLX,da jeg fikk denne anbefalt av Møller.. Hvis noen har noe annet å anbefale,så kom med det. mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Å skifte oljefilter uten at g-laderen er ute er no faenskap! Jeg sleit en god stund for å få det av kan man si... :) Jeg bruker forøvrig Mobil1 0W-40 helsyntetisk (står vel tri-syntetic ellerno på den da :D) Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corre Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 bruk HELSYNTETISK 10/40 olje av annerkjent merke! d er trangt rundt oljefilteret og de sitter av og til som støpt, så hvis du har problem me å få d av så kan du slå en syl gjennom filteret på tvers og skru d av ved hjelp av denne... ps, blir lett litt søl av dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 takker for svar. Hvor mange liter treng jeg ? 4-5l ? Men en ting, det ble tatt oljeskift for ca 6 mnd siden, grunnen til at jeg ska ha ny olje nå er at mesteparte ble borte når en greie på siden av blokka knakk, og når jeg startet motoren så spurta alt ut. Treng jeg da egentlig å skifte oljefilter ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 liten vits i bytte olje uten å bytte filter. et oljefilter er så billig uansett atte. men et triks...tapp den gamle olja, fyll ny olje på det gamle filteret, kjør motoren varm, tapp olja igjen og bytt filter, fyll på ny olje. på denne måten får du renset ut endel drit, koster endel da....med tanke på all olja Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Vangsnes Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 takker for svar.Hvor mange liter treng jeg ? 4-5l ? Men en ting, det ble tatt oljeskift for ca 6 mnd siden, grunnen til at jeg ska ha ny olje nå er at mesteparte ble borte når en greie på siden av blokka knakk, og når jeg startet motoren så spurta alt ut. Treng jeg da egentlig å skifte oljefilter ? På G60 så går det 4 liter. Hadde aldri noe problemer med å få ut oljefilteret de gangene jeg hadde G60, men et jo bare å slå gjennom et skrujern eller noe i tilfelle - som nevnt ovenfor.. Jeg har selv kjørt på Valvoline 5-40 olje (synpower) - det er det de sier er det beste til den bilen. Men om bilen bruker olje så kan det jo være en ide å helle på noe tjukkere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corre Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 etter seks måneder er det på tide å skifte både olje, oljefilter og rense/skifte luftfilter! bytt alt og ta godt vare på bilen din, det er større sjans for at du kommer til å angre på for dårlig vedlikehold enn på for godt vedlikehold!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 etter seks måneder er det på tide å skifte både olje, oljefilter og rense/skifte luftfilter! bytt alt og ta godt vare på bilen din, det er større sjans for at du kommer til å angre på for dårlig vedlikehold enn på for godt vedlikehold!!! Jepp, kjøpt 5 liter olje og oljefilter i dag, valget kom på det som sto oppført i valvoline sin katalog som anbefalt til bilen min. 15w 40. Takker for alle svar :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Vil på det sterkeste anbefale orginalfilter. De har nemlig "mutter" i bunnen og er enkle å ta av. Forrige eier av brutterns hadde brukt uorginalt filter og det var et sant helvete å ta ut. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 slik kjøpte jeg, er vel kanskje ikke orginal filter ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Er nok ikke orginalen det nei, lykke til med å få det av igjen ;) Orginalfilteret koster et sted mellom 50-80 kroner, gidder ikke akkurat å kjøpe uorginalt da....... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Er nok ikke orginalen det nei, lykke til med å få det av igjen ;) Orginalfilteret koster et sted mellom 50-80 kroner, gidder ikke akkurat å kjøpe uorginalt da....... hehe...visste ikke om det jeg, men får kjøpe orginalt neste gang ;) takk for at du tipsa meg om det ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 hvor mye girolje går på ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.