Gå til innhold

Black Boy Project

Ranger emnet


Sly

Anbefalte innlegg

  • Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare å løsne litt på eksosen det, så blir det gromlyd.. :)

Hadde barsk lyd en stund, eneste minuset var at eksosen subba i asfalten.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å løsne litt på eksosen det, så blir det gromlyd.. :)

Hadde barsk lyd en stund, eneste minuset var at eksosen subba i asfalten.. :P

 

Du sier noe der...

Nei jeg bare mekker litt på luftfilteret så får jeg tilbake gromlyden...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kan du, eller noen andre forklare nærmere?

 

 

Hvis du monterer luftfilteret rett på innsuget blir lyden grovere enn hvis du monterer filteret på et rør som igjen er montert på innsuget, hvis du forsto den? Ulempen med å montere rett på innsuget er at motoren mest sannsynlig bare suger inn varmluft kontra en montering på et rør som er plassert mot innerskjermen..

 

Edit: Skrivefeil

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du monterer luftfilteret rett på innsuget blir lyden grovere enn hvis du monterer filteret på et rør som igjen er montert på innsuget, hvis du forsto den? Ulempen med å montere rett på innsuget er at motoren mest sannsynlig bare suger inn varmluft kontra en montering på et rør som er plassert mot innerskjermen..

 

Edit: Skrivefeil

 

DSC01634.jpg

 

Hvordan har jeg montert her?? Med rør før innsuget??

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01634.jpg

 

Hvordan har jeg montert her?? Med rør før innsuget??

 

Ser da for meg ut som om du har montert et rør/slange av et eller annet slag mellom filteret og innsuget:)

Forresten en av de bedre løsningene jeg har sett på montering av uorginalt filter på Golf3...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da for meg ut som om du har montert et rør/slange av et eller annet slag mellom filteret og innsuget:)

Forresten en av de bedre løsningene jeg har sett på montering av uorginalt filter på Golf3...

 

Røret du snakker om er da orginalrøret som går fra insugg til orginalt luftfilter???

 

Har festet det på en annen, litt bedre måte nå, men blir vel til at jeg tar vekk det ekstra røret slik at jeg får mest mulig lyd ut av det....

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det litt her i gården igjen - etter et lite sluttoppgjør fra gamle jobben...

 

Kom bakluke til meg i dag:

 

luke.jpg

 

Har bare et problem - de har sveiset igjen alt - og da mener jeg alt...

På baksiden - der det vanligvis er deksel som kan tas av, der er det også sveiset igjen... Noen forslag til hvordan jeg kan få festa solenoiden for å få åpnet bakluka???

 

 

Og har kjøpt meg nytt hanskerom i svart - og startet et lite prosjekt med å få lys i det:

 

hanske1.jpg

hanske.jpg

 

Legger også opp ekstra sigarett-tenner uttak til mobil lader og en evt....

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret du snakker om er da orginalrøret som går fra insugg til orginalt luftfilter???

 

Har festet det på en annen, litt bedre måte nå, men blir vel til at jeg tar vekk det ekstra røret slik at jeg får mest mulig lyd ut av det....

 

 

Hvis du bruker det orginale røret så er det ikke rart at du ikke får gromlyd, dette røret er som du sikkert vet laget med struktur slik at det skal være fleksibelt når motoren beveger seg. Hvis du monterer et rør uten noen form for struktur innvendig alà et powerrør så vil du få gromlyden tilbake..

Opplevde det samme på X-Golfen min:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår