jumbo Skrevet Februar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Jeg har to forsterkere montert i bagasjeromet på bilen, disse deler en kondensator. Både pluss og minus på forsterkerne er koblet til kondensatoren, som så er gjordet i karroseriet. vist på skissen. Jeg har hatt den oppfattningen at korters mulig gjordingsledning er å foretrekke. men har lagt merke til at enkelte heller velger å heller la gjordingsledningen gå frem til batteriet. Så mitt spørsmål er: Er det bedre å strekke gjordingskabel frem til batteriet, enn å ha en kort gjordingskabel og gjorde i karroseriet? og et lite spørsmål til: Er det bra å gjorde forsterkerne i kondensatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Februar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Originally posted by jumbo Jeg har to forsterkere montert i bagasjeromet på bilen, disse deler en kondensator. Både pluss og minus på forsterkerne er koblet til kondensatoren, som så er gjordet i karroseriet. vist på skissen. Jeg har hatt den oppfattningen at korters mulig gjordingsledning er å foretrekke. men har lagt merke til at enkelte heller velger å heller la gjordingsledningen gå frem til batteriet. Så mitt spørsmål er: Er det bedre å strekke gjordingskabel frem til batteriet, enn å ha en kort gjordingskabel og gjorde i karroseriet? og et lite spørsmål til: Er det bra å gjorde forsterkerne i kondensatoren? Mitt beste tips.. : Jord forsterkerene så nærme så mulig.. Med like grov ledning som + .. Legg deretter opp en ledning (gjerne bare en tynn ledning) mellom jordingspkt til forsterkerene, kondensatorene og frem til spillerens jordingspkt.. Dette hjelper deg med å redusere jordstrøm-støy ifra bilens karosseri og ledningsnett også :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assman Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Husk på at når du jorder, ikke gjør det halvveis.. skrap bort lakk osv, skru den rett fast i stålet på karroseriet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Hva om forsterkeren eller kondensatoren, eller hva enn det er som jordeledningen kommer ut fra står like ved batteriet, er det da lurest og sette jorde ledningen rett på batteriet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assman Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Hmm.. jeg ville nå jordet i bilen, ikke batteriet.. .. men hvem hører på meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Ikke jord mer enn 50-75cm fra forsterkeren er min erfarring. Og jord i karroseriet. fjern lakken med et skruvejern eller.no å skruv den fast. jeg for min del har jorda det under baklukehengslene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikay Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Hvor mye kosta kondensatorn du har? Har du noen linker\butikker? Er ute etter noe billig (og bra?) Mvh Torbjørn Siter Eier av:-78ChevroletV8 5,7l -73 MB280SE -04 Vectra 2.0 DTI stvogn -92SuzukiGSX600 Har eid:*88KadettGSI CAB *86KadettGSI *92BMW3 *86Toyota F *96Omega 2.0 stvogn*94 CorollaXLI*84 Granada 2,3 *93Corolla XLI sedan*81 Volvo244 *89Camry 2.0 GLI*88 CivicGL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet Mars 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Originally posted by tikay Hvor mye kosta kondensatorn du har? Har du noen linker\butikker? Er ute etter noe billig (og bra?) Mvh Torbjørn min ? 1.2F Power Acoustic, kjøpte den hos Roger (Radioservice) på Nøstet. gavrundt 1300-1400 for den. funker bra den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Originally posted by jumbo og et lite spørsmål til: Er det bra å gjorde forsterkerne i kondensatoren? Sånn som du har koblet det der så "ser" forsterkerene samme jordingspunkt som kondensatoren ,så det er en grei løsning Personlig så ville jeg lagt en egen jordledning fra forsterkerene rett i karosseriet ikke lenger enn 1m. Og gjerne sveiset den fast! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg