Zeph Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 For å unngå interferens på signalledningane, korleis bør eg legge dei? Følgande skal ned: - 1 stk 35mm² struamledning frå batteri til forsterkar i bagasjerom - 2 par signalledning frå CD-Spelar til forsterkar med styrestraum til forsterkaren - 2 par høgttalarledning frå forsterkar til fronthøgttalarar Subben skal stå ved sida av forsterkaren, så den er ikkje så stort problem. Eg har ein Nissan Primera 98 mod, og trur ikkje eg kan legge ledningar i midten. Straumledningen fører jo mest straum, derav større magnetfelt, men går det bra med signalledning for komponentsett og sub og høgttalarledning foran på samme side? Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 For å unngå interferens på signalledningane, korleis bør eg legge dei? Følgande skal ned: - 1 stk 35mm² struamledning frå batteri til forsterkar i bagasjerom - 2 par signalledning frå CD-Spelar til forsterkar med styrestraum til forsterkaren - 2 par høgttalarledning frå forsterkar til fronthøgttalarar Subben skal stå ved sida av forsterkaren, så den er ikkje så stort problem. Eg har ein Nissan Primera 98 mod, og trur ikkje eg kan legge ledningar i midten. Straumledningen fører jo mest straum, derav større magnetfelt, men går det bra med signalledning for komponentsett og sub og høgttalarledning foran på samme side? Ja, legg strøm på ene siden og phono, høyttalerledning på den andre ;) Remote betyr ikke så mye siden det går bare noen mA gjennom den, men jeg har nå valgt å legge den med strømkabelen... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Ja, remote har jo ingen betydning, den legger eg med phono rett og slett fordi den følger med ledningane eg kjøper :) Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Er kanskje en anelse pirkete men, Jeg mener at du bør legge Phonokabelen på den siden av bilen som har MINST orginale kabler liggende. Strømkabelen legger du på motsatt side. Høytaler kablene legger du langs med kardang tunnelen. Jeg sier ikke at det blir fullstendig håpløst om du gjør det annerledes, Men sjangsen får støy skulle ihvertfall minimeres om du gjør det slik. Er ihvertfall fornøyd med mitt eget oppsett som har 6 par med høytaler kabler liggende langs med kardang tunnelen. en 50 mm2 kable på høyre siden og 2 stk Alpine Ai-net kabler+ en optisk kabel på passasjer siden i en 88 626 Coupe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Kor finner eg kardang tunnelen? Finnes det veiledningar på nettet til kor ledningane kan leggast? Eller bøker som viser korleis du demonterer interiør? Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg