turbo tobben Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 har ein 230 f motor som driver å kødder seg litt, når eg slipper gassen og trykker inn clutchen så går den veldig lavt ned på turtal før den går opp igjen av og til så lavt at den stopper og dette e ganske irriterende. noken som har peiling på ka som kan vere galt? takker for alle svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Skjer dette når motor er varm/kald? Det kan være at tomgangsventilen må renses eller er defekt. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 kor sitter den tomgangsventilen? har samme problem =) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet April 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 dette skjedde alltid uansett om den var varm eller kald men eg skrudde ut tomgangs skruen litt og då var plutselig bilen heilt fin. kan det hende at den sto for langt inne san at tomgangen var alt for lav men siden det er elektronisk tenning så har den regulert turtallet sjøl? det virker litt san siden den gikk lavt ned på turtall og så ga den gass sjøl igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Har du ikke diagnosestikk på f-motoren din da? Den kan hjelpe deg mye.. der kan du bl.a. kjøre en test som aktiverer tomgangsventilen.. Da finner du fort ut om det er noe feil.. Jeg hadde noe av det samme problemet på min f-motor og da var det luftemengdemåleren som var defekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Har du ikke diagnosestikk på f-motoren din da? Den kan hjelpe deg mye.. der kan du bl.a. kjøre en test som aktiverer tomgangsventilen.. Da finner du fort ut om det er noe feil.. Jeg hadde noe av det samme problemet på min f-motor og da var det luftemengdemåleren som var defekt.. Hei Det var ett godt tips. Hvis jeg ikke tar feil, har man vel det, hvis man har LH-jetronic 2.4:) Men Disse motorene har ikke luftmengemåler, men luftmassemåler. Jeg er litt pirkette jeg:p Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Ok.. Jeg driver sikkert å blander i sammen, men jeg tror han har LH-jetronic 2.2.. LH-jetronic 2.4 er ikke det til b234f motoren(16 ventileren) Og luftmassemåler, er ikke det som sitter på motronic eller hva det nå heter(b230et) mulig jeg tar kjempe feil her altså..?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg har en B230FS, 530 topp og LH 2.4. kam vet jeg ikke. Om det er B234F vet jeg ikke. men til problemet ditt, det er mulig at LMM måleren som sitter etter luft filteret kan være en årsak, vet at motoren fusker og får feil signaler når denne er gåen. Ellers kan det være no tomgangsventil som er nevnt ovenfor. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Ok.. Jeg driver sikkert å blander i sammen, men jeg tror han har LH-jetronic 2.2.. LH-jetronic 2.4 er ikke det til b234f motoren(16 ventileren) Og luftmassemåler, er ikke det som sitter på motronic eller hva det nå heter(b230et) mulig jeg tar kjempe feil her altså..?????? Jeg tror det er slik at LHjetronic 2.4 finnes på b234f og alle motorene fra og med 1991. På LH-jetronic 2.2 er det nok desverre ingen diagnose-enhet, tror jeg og både LH2.2 og 2.4 er luftmassemåler (varmetråd). Tror det står for Luft Heizer eller noe sånt. Motronic har både luftmengemåler og luftmassemåler. På de første utgavene av motronic f.eks b230et hadde den mengemålern. denne motronicversjonen var egentlig en mer avansert utgave av L-jetronic. På 960, 850 osv har vi vel også motronic, men her er det luftmassemåler. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.