ThoooR Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hei alle sammen Jeg har en Rekord -86 2.2i som har litt mye tenningsbank, så jeg tenkte det kunne være noe galt med tenningen. Jeg kjører nå på 98 oktan fordi jeg får mindre tenningsbank enn om jeg kjører på 95, men enda er det mye tenningsbank. :rolleyes: Jeg sjekket Haynes boka, der sto det at bilen skulle ha 10° fortenning, men at man skulle "retard 5°" hvis man kjørte på høyoktan blyfri bensin. Vil dette si at jeg skal ha 5° fortenning? Jeg leste prosedyren for å retard 5° (denne bilen har seff. ingen fin 240 skala å se etter... hoh ), men jeg har kommet fram til at dette muligens er utført på min gamle Rekord (før jeg fikk den). Streken på hjulet er ca 1,5 - 2 cm _til høyre_ for merket i blokka når jeg skyter med strobepistolen. Noen spm....: -Hvilken vei skal merket på hjulet fkytte seg (i forhold til merket i blokka)? -Skal turtallet gå opp eller ned når jeg nærmer meg rett punkt? (har koblet av vacuumslangen også) -Er det mulig at jeg skal stille mere eller mindre enn 5° ? -Hva kan andre årsaker til tenningsbanking være? (bilen bruker _mye_ olje, noe der?) Tusen takk for all mulig hjelp jeg kan få med dette :) Siter -96 Saab 9000 2,3T -Litt futt.. -86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hei alle sammen Jeg har en Rekord -86 2.2i som har litt mye tenningsbank, så jeg tenkte det kunne være noe galt med tenningen. Jeg kjører nå på 98 oktan fordi jeg får mindre tenningsbank enn om jeg kjører på 95, men enda er det mye tenningsbank. :rolleyes: Jeg sjekket Haynes boka, der sto det at bilen skulle ha 10° fortenning, men at man skulle "retard 5°" hvis man kjørte på høyoktan blyfri bensin. Vil dette si at jeg skal ha 5° fortenning? Jeg leste prosedyren for å retard 5° (denne bilen har seff. ingen fin 240 skala å se etter... hoh ), men jeg har kommet fram til at dette muligens er utført på min gamle Rekord (før jeg fikk den). Streken på hjulet er ca 1,5 - 2 cm _til høyre_ for merket i blokka når jeg skyter med strobepistolen. Noen spm....: -Hvilken vei skal merket på hjulet fkytte seg (i forhold til merket i blokka)? -Skal turtallet gå opp eller ned når jeg nærmer meg rett punkt? (har koblet av vacuumslangen også) -Er det mulig at jeg skal stille mere eller mindre enn 5° ? -Hva kan andre årsaker til tenningsbanking være? (bilen bruker _mye_ olje, noe der?) Tusen takk for all mulig hjelp jeg kan få med dette :) Du skal ha vakumslangen til fordeleren koblet av når du drver på å justerer. Litt fortennig ville gjort seg. Har du prøvd oktan boost? Det pleier å hjelpe. Du får det hos firmaer som driver med rally/bilcross. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 prøv bare og senke tenninga litt. blås i det merket, jeg fikk bilen til og gå best om jeg tok det litt på følinga/lyden. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.