ekkoj Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hei. er det noen som veit om det er vanskelig å skifte hjullager bak på en 96 Vectra B? Må man ha momentnøkkel og greier, eller er det bare å stramme så mye man kan? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Finner ingenting om moment i Haynesboka når det gjelder å skifte hjullager, så jeg vil tro det ikke er noen krav til det. Bare ikke dra for kraftig til så går det nok greitt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Du skal kunne bevege(bruk skrujern) på den skiva bak mutteren når du drar til, kan du ikke det har du dratt for hardt til. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Flott, takk fo hjelpen.. men fy f... så dyre lager, 1590 pr side skulle de ha hos opel bare for delene.. :( Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 veldig grei jobb å bytte,er hele navet en bytter så synes ikke prisen er så gal. må av med trommel/skive så er navet skrudd fast med 4 muttere på baksida.trekk det ut av bremseskjoldet og set i det nye:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 veldig grei jobb å bytte,er hele navet en bytter så synes ikke prisen er så gal.må av med trommel/skive så er navet skrudd fast med 4 muttere på baksida.trekk det ut av bremseskjoldet og set i det nye:) Grei og grei fru blom :D Har skiftet nå.. var som du sa 4 muttere på baksida, 2 av dem var skikkelig kødne å komme til på, men det gikk. en skrue som festa skiva til lageret og en haug med rust som festa alt sammen i en herlig klump ;) Måtte kakke bar på trommelen som skiva sitter p for å få løsna den fra lageret, og brukte også ENDEL makt for å få lageret fra bremseskjoldet. Det satt også en kontakt på lagret som vi måtte ha av. Alt i alt brukte jeg faktisk fem timer, da med sikkert 3 til å klø meg i hodet på hvordan jeg skulle løse ting fra hverandre. Fikk forøvrig gode råd på bergheim på rud i bærum når jeg ringte og lurte på om jeg skulle gi opp fordi alt satt så jøvlig fast :D:D Det skal legges til at jeg om trent ikke har skrudd i det hele tatt før, så for meg var dette nesten et lite prosjekt i seg selv :) Men men, man lærer noe nytt hver dag. nå vet jeg hvordan man skifter hjullager på en vectra :D Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg