Gå til innhold

Lyst på civic !


zoobi

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurte bare sånn konkret hva forskjellen på DOHC VTEC OG SOHC ER?

Har null peil på biler, men er villig til å suge inn alt som kan læres :)

 

Takker for ALL hjelp

 

DOHC = Dual Over Head Cam

SOHC = Singel Over Head Cam

 

Forskjellen er om det er 1 eller 2 kammer. begge er 16v, men DOHC er å fåretrekke grunnet mer justerings muligheter og at slite flatene blir større enn på 1kam.

 

Hva jeg mener og vet da bare :)

Honda Civic Coupe 1,6 EX med turbo

MG F 1,8 : Kondemnert

Honda Civic 1,5 LSI (B18C-R): Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror kanskje det ikke er så rart du ikke fant noe info om den svarte Civic'n i F&F. Så vidt jeg husker er jo det en Mitsubishi Evo???? Nå er det lenge siden jeg har sett den, men mener jeg har rett??? Ble plutselig usikker når jeg skrev dette.

 

Men uansett, tilbake til tema. Hvis du er heldig så finner du en Esi Coupe til under hundre tusen. Men som nevnt her tidligere er disse vanskelig å få tak i, og langt mer sjelden enn de mange Lsi'er som er kommet til landet. En pen Lsi ligger nok også nærmere hundre tusen, det er i alle fall noe rundt der jeg skulle hatt for min. ;) Vet du hva du vil ha er det i grunn bare å kontakte Per Christan på http://www.need4speed.no, eller Tore på http://www.nippon.no. Jeg kjøpte selv bilen min gjennom Per Christian og var godt fornøyd med det. Eneste er at han har masse å gjør, så det kan noen ganger ta litt lenger tid enn en ivrig bilkjøper liker.. :) Du har jo sett bilen min, forstod det sånn at du likte den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det ikke er så rart du ikke fant noe info om den svarte Civic'n i F&F. Så vidt jeg husker er jo det en Mitsubishi Evo???? Nå er det lenge siden jeg har sett den, men mener jeg har rett??? Ble plutselig usikker når jeg skrev dette.

 

 

Du husker nok litt feil. Ransbilene i tF6F er tre svarte Civic ESI.

 

Evo'n er fra 2F2F... Og den er gullgrønn med noe heslig dekor.

 

 

En film som bruker 3 svarte Evoer i skurkerollen derimot er Taxi2.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker nok litt feil. Ransbilene i tF6F er tre svarte Civic ESI.

 

Evo'n er fra 2F2F... Og den er gullgrønn med noe heslig dekor.

 

 

En film som bruker 3 svarte Evoer i skurkerollen derimot er Taxi2.

 

 

TAKK ! babyhmm?

 

Ja syns bilen din var fin gaupz, men mest ute etter vingen du har kiddie

 

Men skal nok ha en ESI ja, eller VTI. Mest sannsynligvis ESI. Blir nok ikke din gaupz.

Men noen som finner bilder av den bilen?????? eller noe spec osv...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det stemmer det. Lett å blande sammen vettu.. :)

 

Tror dette blir et bra prosjekt jeg zoobi. Bra at du vet hva du skal ha og står på det. Gleder meg til å følge med hva det blir til og at vi ser deg aktivt på club-honda sidene. Vi trenger alltid flere Honda-elskere der vettu... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med disse bilene. En grei regel er at alle motoren som starter på D er Soch motopr(en kam aksel), mens de som starter på B er Doch(doble kamaksler).

 

Vti er klart den råeste av de bilene. Denner har en B16A2 motor. Den finnes kun i Sedan og HB, så sant du ikke kommer over en Coupe som er bygd om. Den råeste coupen er Esi D16 motor. Går helt greit og bruker ikke mye bensin. Coupen og HB er de som har peneste karoseri.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og driver å sparer til civic, mest sannsynlig en LSi coupe. Er litt slik stylingshore, så den skal pyntes opp. Motor er ikke så viktig for meg (enda) da dette blir min 1. bil. Forsikring, pris, drivstofforbruk o.l. gjør at jeg velger LSi fremfor en ESi/VTi. Å kjøpe en 1. bil til snart 100k er lite aktuelt. Og så er det mye lettere å vrake kjærra når en har rask bil.

 

Føler da at 90hk blir litt for lite, mens 101 burde passe bra. Og når jeg har litt bedre råd og erfaring, drar jeg igang et ESi/VTi swap, eller tar en ''mini-me''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det gaupz :pray Kommer nok svææær overskrift når jeg har fått den bilen jeg er ute etter.

 

Men var snilt av deg da bamsemoms å stikke innom med litt visdomsord :thanks

Som sagt 100000 ganger før! jeg sikler etter den ESI`en. Men så er det den EG9 motoren da :respect .Men det er tross alt my first car ever lol , så blir nok en ESI JAAAH.Må bare spare videre =)

 

Hvis noen er villig til å hjelpe meg eller prate med meg om dette elller noe annet, bare å kontakte meg. har msn men gidder ikke legge det ut til alle.

 

Skal si jeg er totaly noob på biler, null peil har jeg :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er interessen, kunnskapen kommer etter hvert... :bump

 

Jeg kan skrive under på det.

 

Kjøpte selv en Civic 93 Vei HB (D15Z1) når jeg var 17år.

Startet med styling og hel lakering osv.

Har ballet seg mye på. Nå driver jeg å setter inn en b16a2 motor som jeg har fått startet en gang. Er noe kluss med det elektriske.

 

Jeg startet med 0 kunskap og nå kan jeg mye mer. Civic er en lett bil å skru på.

 

Btw: ligger en del bilder på siden min

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår