HiiP Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Hvordan vasker jeg et luftfilter på riktig måte? Det er snakk om et JS kon filter. Skal filteret oljes etter på? 60 grader plus sentrifugering blir vel ikke riktig? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Det skulle jeg likt å ha visst også... Til HKS filtret mitt. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slafsehund Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Har kjøpt vaske kitt til kn filter på kollevoll engang. Der står det at man først skal skylle med vann fra innsiden og ut, for ikke å presse møkka lenger inn i filteret (ikke høyt trykk for da går fibrene i filteret i stykker) så skal man ha på såpa, la den virke litt, så skylle med lunkent vann (også fra innsiden). La det tørke godt, så har man på ny olje(fulgte med i kittet). Lykke til :D Siter http://www.ikke.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Papir filter skal byttes. Skumgummi filter renses godt; dypp i bensin eller diesel og klem ut dritn med neven, flere ganger til det er rent og pent. Etterpå oljes filteret godt inn i vanlig motorolje, klem så overflødig olje med neven. Vips, klart til bruk. Unngå få olje og bensin på hendene. Unngå innånde bensin/diesel/olje damp, da disse stoffene er ekstremt kreftframkallene og garantert gjør deg svimmel. Forgassermotorer er spesielt følsomme for luftmotstand i luftfilteret, da de fleste forgassere i utgangspunktet blir stilt inn med et nytt orginalfilter som utgangspunkt. Et uorginalt luftfilter kan forandre på det vakuum som org. luftfilter gir og dermed gi dårlig motoreffekt. Et tett luftfilter øker luftmotstanden ( vakuum øker ) og man får mer bensin og mindre luft.. Men regner med det ikke er gamle gressklippere dere skrur på, men injektion motorer :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 vær forsiktig med å pøse på for mye olje! Dette gjelder i hovedsak motorer som har masse-måler, oljen blir sugd med luftstrømmen og legger seg på den ultra-tynne, følsomme tråden som måler opp lufta som passerer den. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 kjøp nytt filter når det gamle begynner å bli tett. uansett om det er k&n filter eller hva det er. koster ikke så mange kronene. også sparer man masse måleren hvis man har dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 Originally posted by coupe quattro kjøp nytt filter når det gamle begynner å bli tett. uansett om det er k&n filter eller hva det er. koster ikke så mange kronene. også sparer man masse måleren hvis man har dette. Dummeste jeg har hørt. Vask filteret, og bruk passe med olje, så er det godt som nytt. Å betale 500kr for nytt er bare tull.. Masse måleren klarer seg helt fint hvis det gjøres rett. Men folk med VAG produkt har jo altdi hvert litt snål da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jk Racing Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 hvordan luft filter har du hiip????? Siter vet du likheten, mellom å kjøre en audi å knulle en sau?? det går fint, helt til noen ser deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 spray på rikelig med industrirens eller annet kjemisk løsningsmiddel. diesel funker sikkert fint.. vask det under rendene vann har du tilgang til kopressor og blåsepistol? det har i hvertfall jeg...blås filteret tørt..inni..så vannet forsvinner ut....føner funker sikkert. hold papir rundt får å sjekke om det kommer noe vann ut.. spray på med luftfilterolje..ikke for mye....tørk av med litt papir inni og utvending......ferdig har funka for meg i et ½ år. audi 01 mod med massemåler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jk Racing Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 i hvertfall det de som lager green filter sier er at du skal vaske med den såpa de har å gjøre den ornlig reint skylles i renende vann å det skal å etter det skal du smøre det inn med den olja som de har å det skal trekke seg inn å det tar ca 4timer før du kan bruke det Siter vet du likheten, mellom å kjøre en audi å knulle en sau?? det går fint, helt til noen ser deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 ALDRI BRUK TRYKKLUFT!!! Da kan du blåse hull i filteret, og da er det ikke mye filtrering igjen. Finnes kanskje unntak fra dette, men KN ol tåler det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 Originally posted by Robert ALDRI BRUK TRYKKLUFT!!! Da kan du blåse hull i filteret, og da er det ikke mye filtrering igjen. Finnes kanskje unntak fra dette, men KN ol tåler det ikke. Jeg leste bruksanvisninga til rensekitet på Green Cotton Air Filteret mitt før jeg rensa det første gangen: Compressed air can be used to evacuate the water.Dry the filter on a tepid radiator or using a hair dryer Norsk oversettelse: 2.: Blås rent filteret forsiktig. (15-20 cm fra filteret)7.: Tørk filteret i romtemperatur (ikke bruk noen varmekilder) Dette tar ca. 4 timer. Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 lol Flink oversetter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 Originally posted by Robert lol Flink oversetter. Jepp. Vedkommende imponerte stort :) Skulle vel egentlig tro at den engelske/amerikanske utgaven skulle være mer "forsiktig" for at det ikke skulle oppstå feil som folk kunne ha startet rettsak eller.no mot leverandøren. Når det står i bruksanvisningen at man kan bruke trykkluft, så skulle det jo gå an. Hvem skal da betale hvis en kunde svinser rundt med et hullete luftfilter og fyller motoren med faenskap? Alt er mulig i statene :D Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 Grunnen KN oppgir til at man ikke skal bruke trykkluft, er at bomullsfibrene vil pakke seg sammen slik at filteret blir tettere. :( Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.