Gå til innhold

Ny BMW i sommer

Ranger emnet


KBF

Anbefalte innlegg

Ok, så det er det som er mest vanlig da. Har et lite problem med min Golf II nå, takkluka lekker!! Men det er vel ikke noe prob med E36 vel? Med mindre pakninger er helt ødelagt.

Bil kjøpet blir avgjort i midten av Juli. Kommer an på om jeg skal på Universitetet eller jobbe litt.

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er det som er mest vanlig da. Har et lite problem med min Golf II nå, takkluka lekker!! Men det er vel ikke noe prob med E36 vel? Med mindre pakninger er helt ødelagt.

Takluke på E36 har de samme problemene som de fleste andre takluker. De skjærer seg fast, motorene ryker eller kassetten sprekker. Og så går selvfølgelig dreneringen tett med påfølgende fang fullt av vann. Man må belage seg på å ta ned kassetten med noen års mellomrom for å smøre opp og rense skal man unngå å måtte bytte. Kjøper du bil med soltak så sørg for at den fungerer 100% ellers be om 8-10000 fratrekk i prisen. Ny kassett koster 6200kr hos GS og tar etpar timer å bytte.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat har en E36 325iA cab (94mod) som levers eu godkjent m/naf!

Kjørt ca 180k km!

Fin cab med kremskinn å 17" felg!

Den går for ca 130 000kr... Må være kjempe bil for deg ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluke på E36 har de samme problemene som de fleste andre takluker. De skjærer seg fast, motorene ryker eller kassetten sprekker. Og så går selvfølgelig dreneringen tett med påfølgende fang fullt av vann. Man må belage seg på å ta ned kassetten med noen års mellomrom for å smøre opp og rense skal man unngå å måtte bytte. Kjøper du bil med soltak så sørg for at den fungerer 100% ellers be om 8-10000 fratrekk i prisen. Ny kassett koster 6200kr hos GS og tar etpar timer å bytte.
må bare høre siden du sier at man bør ta ned kassetten med noen års mellomrom og smøre oppp, er dette enn vanskelig jobb eller? noen plasser på nettet man finnere mere opplysninger om dettè?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare høre siden du sier at man bør ta ned kassetten med noen års mellomrom og smøre oppp, er dette enn vanskelig jobb eller? noen plasser på nettet man finnere mere opplysninger om dettè?

det med å ta ned kassetten kommer mye an på hvordan du parkerer. Står bilen ute hele året er det MYE større sannsynlighet for at den ryker til enn om du står inne. Jeg står i garage hjemme og kjører til garagen på jobben. Eneste gangene min bil er ute er mens jeg kjører :)

Selve jobben med å ta ut kassetten er ganske enkel. Ned med innertaket og ut med kassetten. Jeg vil vel regne en time ut og en time inn. Bruksanvisninger har jeg ikke sett annet enn i TIS eller Bentley-boka. Jeg har begge og det hjelper selvfølgelig endeløst på mekkingen :D

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår