Gå til innhold

1,8T i eneren min ?

Ranger emnet


Nedi

Anbefalte innlegg

G60 motor med digifant, bruk td manifold og t3, billigt og enkelt.

 

16v motor med digifant, kapp ene flensen på audi manifold og bruk k24, drei ned stempler, og bruk KR innsug. audi s-dyser. -Billigmåten.

 

16v med custom eksosmanifold, audi S-stempler og audi innsug eller custom. Da mest hensiktsmessig med t3 eller t3/4 om du tar det helt ut.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 motor med digifant, bruk td manifold og t3, billigt og enkelt.

 

16v motor med digifant, kapp ene flensen på audi manifold og bruk k24, drei ned stempler, og bruk KR innsug. audi s-dyser. -Billigmåten.

 

16v med custom eksosmanifold, audi S-stempler og audi innsug eller custom. Da mest hensiktsmessig med t3 eller t3/4 om du tar det helt ut.

 

takker for svaret,

men: hva koster en g60 da? 10k?

og,...hva er en >DIGIFANT< ?

 

mvh nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digifant er innsprutet som g60 bruker.. må bruke dette på 16vT fordi det mekaniske sprutet ikke gir nok eller er fleksibelt nok.. g60 koster rett rundt 10 i god stand ja.. samtidig lett å montere turbo på siden den er laget for overmating.. er endel stress og dyrt å åpne opp en 16v motor og overhale den/ montere nye stempler...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar...må sette igang å bygge noe sånt....is i magen ? ja må se om det dukker opp noe....spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre med bilen...

16v hadde vært kjekt, 16vT hadde vært mer moro, hadde og vært gøy å prøve TDI.....

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, kniff har vel en god del 16v til salgs, men tror ikke han har toppen.. vil du ha budsjettrim, så kan du jo kjøpe de neddreide stemplene til andreassen her.. er en billig måte å gjøre det på og fungerer greit for små/middels effektuttak ved 16vT.. snakker allikevel om 200 morro hester i en einser:) men vær klar over at vi snakker om rundt 2o tusen for å få bygget noe av det billigste opsettet til 16vT... er jo morro med kun 16v N/A også i denne bilen.. blir lett 160 hk i den :)

 

men godkjenningspapirer bortsett fra TÜV finnes ikke, så godkjenning er vanskelig/ umulig..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du g60 motoren blir det ikke så dyrt, men ved 16vt kan kronene fort begynne å rulle.

 

Gallagher: Vanlige nedreide stempler er vel så som så med tanke på holdbarhet, disse jeg selger er dreiet med kammer i istedet for flatt av.

Disse ble designet for aggresiv banekjøring og skal holde til 350hk, så om det er moderat vet ikke jeg.

 

Uansett, blir det 16v bygge på deg har jeg stempler og dyser for salg.

Kan og være behjelpelig med manifold, ligger vel på 4-5000, endel billigere enn det de koster her i landet.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du g60 motoren blir det ikke så dyrt, men ved 16vt kan kronene fort begynne å rulle.

 

Gallagher: Vanlige nedreide stempler er vel så som så med tanke på holdbarhet, disse jeg selger er dreiet med kammer i istedet for flatt av.

Disse ble designet for aggresiv banekjøring og skal holde til 350hk, så om det er moderat vet ikke jeg.

 

Uansett, blir det 16v bygge på deg har jeg stempler og dyser for salg.

Kan og være behjelpelig med manifold, ligger vel på 4-5000, endel billigere enn det de koster her i landet.

 

joda, kan selvsagt gå, men for det første så er marginene mindre for avvik innen A/F og temp før det går galt enn med smidde stempler, og skal det bygges stort, så vil det også være en god ide å borre pluss hone for å få den perfekte finishen.. dette kan ikke gjøres med org stempler, så det setter høye krav til å motoren en bruker har gått lite og at sylinderveggene har lav slitasje...

 

uansett, så holder en vanlig 16v nok i en einser.. tror både rakriste og Laars har planer om dette så... og billig er den som er linket til over...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår