Åge Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Er det noen som vet om eksosmanifoilen fra BMW 745 passer eller kan modifiseres til å passe 3,6L eller 3,8L M5 motoren? Kan ikke ha bil uten turbo selv om det blir BMW. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Spør her http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm og du får svar. Det finnes mye kompetanse her. Tror de fleste mener at det er bedre med kompressor på BMW motorer. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Jeg vet det:). Bare jeg som ikke er enig også blir dette mye dyrere. Tenkte dette skulle gjøres veldig enkelt og billig for å se om det funker. Liker heller ikke det at kompressoren ligger å lader hele tiden. Dette må jo slite mere på motor en om man bare lader under akselerasjon. Ellers takk for info. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 m3 med m5 motor og turbo.. Hvor kult hadde det vært :D :D :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Jeg vet om en som har satt en 315Hk m5 motor i en 323 E30. Spannt vist godt også i 5te:D. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 ooooo.. konge.. savner den deilige sekser lyden Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Lyden av en bmw 6-er er virkelig herlig. Pga det fine været så jeg meg nødt til å kjøre med vinduet nede isted. Faen så deilig, dyp lyd når man tråkker litt på pedalen... :D Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Originally posted by Åge Jeg vet om en som har satt en 315Hk m5 motor i en 323 E30. Spannt vist godt også i 5te:D. Jeg satt på med en 85, BMW 316 i går som så helt orginal ut, som det satt en e36 M3 motor med 321 hk, og jeg kan love at det gikk noe helt perverst!!!! Bilen var delvis lettet også, veide 1100kg med motor!! Men jeg vil ikke påstå at den var trygg og kjøre siden det satt orginale bremser på den:eek: :eek: Eieren skulle bygge om hele bilen, men ville forsikre seg om at han fikk motoren til og passe først.Det hadde jo vært kjedelig om han hadde bygd om bilen først, også hadde det vist seg at motoren ikke fikk plass?!? Jeg har hvertfall fått et nytt syn på BMW 316:D :D :D :D Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Originally posted by Åge Er det noen som vet om eksosmanifoilen fra BMW 745 passer eller kan modifiseres til å passe 3,6L eller 3,8L M5 motoren? Kan ikke ha bil uten turbo selv om det blir BMW. Manifolden passer nok ikke tipper jeg, pga 745=12v kontra m5=24v. Eksos portene blir ofte mye breiere når man har 2 eksosventiler pr. syl. Hvorfor ikke komplett 745 motor? :D EDIT: kanskje dumt hvis man kjøper seg m5.......... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Hvorfor bygge, når du kan kjøpe ferdig? Sakset fra bmwccn sitt kjøp og salg forum: M-5 Motor3,6 l M-5 Motor bygd for turbo smidde stempler,H-profil råder++ Kan også selges med turboer+Waste- gate.Bygd for ca 2 Bars trykk. Ikke montert. 2/17/2003 / Medlem nr.: 473 Telefon: 73506990/92228633/73971354 E-post: jan.erikolsen@c2i.net Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Jeg syns det er himla rå lyd i bmw uten turbo og jeg :D Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Originally posted by bjaa Jeg syns det er himla rå lyd i bmw uten turbo og jeg :D Tenk deg hvordan det hadde blitt med da;) :D Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Poenget er at jeg har prøvd flere m5`er og m3`er vel og merke aldri 3,8L men jeg tror ikke denne kommer til å imponere noe mere en de andre. Det er rett og slett ikke morro nok. Nå bor jeg i sverige så m5 er en billig bil her, får en grei en for 50-70K, så setter jeg på en turbo blir det nok innspirerende nok å kjøre. Kjøre egenskaper har jo disse en hel del av. Så denne bilen med turbo kommer vel på ca.70-100K som er noe billigere enn en supra som får komme når jeg har spart opp litt ekstra. Överladdaren: takker for link. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Februar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Hei! Har lurt på å sette inn m5 motor i min e-30 325 en stund. Men prosjektet er skrinlagt, rust er noe dritt. Dette er kanskje en idé, koster jo ikke så mye å gjøre dette i sverige. Både bilene er billige, samt at det er mye billige deler der borte også. Har hørt at 3,6 literen er mer solid en 3,8 literen, men har ikke noen begrunnelse for dette. Pluss at den er mye lettere å få tak i. Her har du en side som er forbeholdt bmw, svensk er den også. Massevis av biler og deler: http://www.bmwpower.nu/ - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.