chr1z Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Hva er det som er forskjellen i disse to motorene egentlig som gjør at en får ut mer hester av den andre 1.6literen? Jeg har den med 75 hk, kan jeg da med visse utskiftninger få 100hk ved å ta deler ifra en 1.6 100hk motor og bytte ut litt? Takk :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Din 1,6 75hk har 8ventiler, 100hk 1,6 har 16V, der mye av effektøkningen ligger. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Din 1,6 75hk har 8ventiler, 100hk 1,6 har 16V, der mye av effektøkningen ligger. Skjønner, like greit å sette i noe grommere da :D Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Din 1,6 75hk har 8ventiler, 100hk 1,6 har 16V, der mye av effektøkningen ligger. TIl din informasjon så er 1.6 100hk i golf 3 IKKE 16V men en 8v crossflow 16V kom først i golf 4 med 1.6 Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 du kan jo bygge om fra monojet til innsprut, har en venn med komplett ombyggings-sett til salgs.. da får du 115 hk.. frister? :D edit: eller jeg så nå at du hadde 1,6. ...hadde du hatt 1,8 hadde det passet Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 TIl din informasjon så er 1.6 100hk i golf 3 IKKE 16V men en 8v crossflow16V kom først i golf 4 med 1.6 aha, da har jeg blitt feil informert Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 du kan jo bygge om fra monojet til innsprut, har en venn med komplett ombyggings-sett til salgs.. da får du 115 hk.. frister? :D edit: eller jeg så nå at du hadde 1,6. ...hadde du hatt 1,8 hadde det passet Fra Monojet til multipoint mener du vel? Monojet er jo innsprut det også, selv om det ser ut som en forgasser Eneste som passer om hverandre på 1,6L8v 100 hk motoren og 1,6L 75 hk er rådelager og ventilløftere. 100 hk motoren baserer seg på den store Golf blokken som også feks 2,0L GTI og G60 bruker (høy og lav blokk da men....), mens 75 hk motoren baserer seg på den mindre crossflow Polo blokken som du også finner i Polo 6N (4) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 ja multipoint er det jeg mener Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Ble litt klokere nå ja. Men satser heller full pupp istedet for å modifisere denne trege motoren her :D Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.