SkalleBank Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Hei, Har en '00 Mondeo 1.8 stv. med 16" felger på. Når jeg svinger til høyre kommer det en ule-lyd, enten fra hjulbuen eller fra felg/dekk. Kjørte i vinter med 15" stålfelger som ikke laget denne lyden. Er det noen som har forslag til hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futte Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Dimensjon på fel og dekk? senket??? Kan det være at du tar i innerskjerm/ytterskjerm ved rattutslag?? Siter _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 kan være et hjullager som begynner å bli dårlig. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkalleBank Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Kanskje det, men jeg føler jeg får høyere lyd når jeg bare svinger såvidt. Når jeg tar rattet helt til høyre, kommer det som regel ikke lyd :( Må sjekke dimensjonene neste gang jeg tar en røykepause fra jobben :) .. og den er ikke senket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkalleBank Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Er det en måte å sjekke hjul-lagrene på? Så de kan lage lyd de også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futte Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Sett bilen i fri og jekk opp den sia du skal undersøke. Så "sender" du hjulet rundt og lyter etter "uvanlige" lyder. Det er nokk noe gnissing fra før, fra bremseskivene bla.a., så det kan være vanskelig å skille ulyder ut. Ellers kan du ta tak i dekket mens det er på å slite litt i det sideveis for å høre etter "klikke" lyder eller om det beveger seg sideveis. Dumt spm. kanskje, men du har ikke løse hjulmuttre?? De skal strammes til med ca. 88nm. Jeg strammet for hardt en gang, det endte med at en hjulbolt knakk, og de tre andre hjulmuttrene løsnet litt. Fikk da en STYGG klakking fra forhjulet.. Siter _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Hørtes ut som noe hjullager ja. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Er det en måte å sjekke hjul-lagrene på? Så de kan lage lyd de også? Hjullager kan lage lyd ja! Mitt var gåent, men når jeg heiset opp bilen og snurret på det kom det ingen lyd, det behøver ikke å betyr at lageret er fint. Jeg hadde bare ulyd når jeg tok svinger i litt hastighet slik at det blei en del belastning på det aktuelle hjulet, du veit, nesten all vekta forskyver seg til yttersiden av bilen i svinger.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 ikke no ulyd fra servoen da?? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkalleBank Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Tusen takk for forslag! Kjører med 205/50 16 dekk uten å ha senket bilen. Jeg tror ikke det er servoen, for jeg fikk ingen ulyd når jeg hadde på vinterdekkene. Det er ikke en klikkelyd, og jeg har tidligere kjørt uten å stramme boltene nok, da ristet det godt i bilen på motorveien :) Lyden minner mer om slik lyd du får på krystall-glass når du stryker fingeren rundt kanten. Får den helst i lav hastighet. Kan prøve å svinge rundt dekket etter å ha jekket det opp... Er det andre måter å finne ut om hjullageret er gåent på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg