kjekkkkas Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hei til alle dere som har peilig :) jeg lurer på om jeg får plass til en 325i motor i en 318 ? isåfall er det mye fester osv som må gjøres om ? et lettere spm er det mye jobb :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hei til alle dere som har peilig :) jeg lurer på om jeg får plass til en 325i motor i en 318 ? isåfall er det mye fester osv som må gjøres om ? et lettere spm er det mye jobb :) har ikke vert bort i Bmw noe serlig, men vil tro at det er likt chassis på 318-325. det vil med andre ord si at motoren skal passe rett nedi så lenge du tar med motorfester osv fra 325motoren... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekkkkas Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 ja det var det jeg egentlig hadde tenk men er ikke helt sikker ass. for står mellom og kjøpe en 318 e30 eller en 325i men er hypp på og ha 318 egentlig og sette i annen motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 ja det var det jeg egentlig hadde tenk men er ikke helt sikker ass. for står mellom og kjøpe en 318 e30 eller en 325i men er hypp på og ha 318 egentlig og sette i annen motor hæ?? den skjønte jeg ikke helt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hæ?? den skjønte jeg ikke helt :) er vell pengene det kommer ann på kan jeg tenke meg... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekkkkas Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 ja har jo ikke ræva full av penger men kjenner en som selger en billig 325i motor til meg så hadde vert fint om noen viste om jeg fikk plass til den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Tror det er mye motorfester og div som må bygges om da 318 er 4 sylindra og 325 er 6 sylindra. En kamerat av meg satt inn en 2,3 liter da 2 literen hans ikke gikk mer, og det var mye ekstra jobb. Husker ikke om han bytta girkasse, men bakdiffen passa ikke, så han måtte bruke diffen fra en 323.. Den passa på festene, men var mye større, så drivakslene gikk ca 5-7 grader skeivt mot hjulet. Dette har vel ikke no å si, men tror du må tenke på at det ikke bare er motoren som må byttes.. Skal den godkjennes? Biltilsynet ser nok ikke forsjell på 2 liter og 2,5 liter siden begge er 6'ere, men fra 4 til 6 kan bli spennende. Kan hende han merker det på neste eu-godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 320 er vel og seks-sylindra? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 forsjell på 2 liter og 2,5 liter siden begge er 6'ere Skreiv det ja. På den han bytta så passa motorfestene, men tror ikke det passer fra 318 til 325 siden det er bytte fra 4 til 6 sylindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Ok...fikk et akutt dysleksi-anfall der et lite øyeblikk... :rolleyes: Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw med lyd i Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 hæ?? den skjønte jeg ikke helt :) passer det på lengden da?? 4 sylindere i 318 og 6 i 325`? jeg driver da med alpina 3,2 i en 520 , passer fint det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Motoren går nedi, men mener det er forskjellige motorfester. I tillegg så må du bytte drivverket, så billigere blir det nok ikke. Dessuten må alt av bremser oppgraderes, så hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt en 318 hvis du tenker på å sette i ny motor. Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 320 er vel og seks-sylindra? 320 fås som både 4 og 6... ;) ingen som ser forskjell da... men verre med 318... hadde nok sett etter en 320 med sekser istedenfor (en sånn en som har fått regreima revet av på nye og ukjente turtall er sikkert billig etter at eieren har fått prisoverslag på den reparasjonen;) ), og bytta motor i den, så skal det litt mer til å se at du har gjort noe morsomt. Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 320 fås som både 4 og 6... ;) ingen som ser forskjell da... men verre med 318... hadde nok sett etter en 320 med sekser istedenfor (en sånn en som har fått regreima revet av på nye og ukjente turtall er sikkert billig etter at eieren har fått prisoverslag på den reparasjonen;) ), og bytta motor i den, så skal det litt mer til å se at du har gjort noe morsomt. Lurer veldig på hvor du fant en orginal 320 E30 med 4 sylindra motor...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Prøv å matche 318i'en du evt. finner med årsmodellen på motoren, så slipper du forhåpentligvis å begynne å koble elektronikk (forskjellige motorkontakter på tidlige og sene E30). Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg