Gå til innhold

Nye dempere framme...

Primera SI

Anbefalte innlegg

Hallo... Har lest igjennom trådene for å leite etter ka dempere eg bør kjøpe framme... Senket bilen 40/40 på torsdag... og i dag har eg funnet ut at venstre framdemper er ødelagt... er olje over alt... Dekksenteret snakket om å bytte bare den som er ødelagt... men bør ikkkje dempere byttes parvis... liksom begge fremme samtidig..

I såfall vill eg ha kortere dempere... i tilfelle eg senker meir seinare... ka merke er prigunstig/bra... og noken som har erfaringer... veit om koni... men kor selges det? Priser?

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo... Har lest igjennom trådene for å leite etter ka dempere eg bør kjøpe framme... Senket bilen 40/40 på torsdag... og i dag har eg funnet ut at venstre framdemper er ødelagt... er olje over alt... Dekksenteret snakket om å bytte bare den som er ødelagt... men bør ikkkje dempere byttes parvis... liksom begge fremme samtidig..

I såfall vill eg ha kortere dempere... i tilfelle eg senker meir seinare... ka merke er prigunstig/bra... og noken som har erfaringer... veit om koni... men kor selges det? Priser?

Det er nok anbefalt og skifte parvis..

Gule koni er gode greier, men spørs om du får tak i kortere av de.. (til min bil

var det ikkje og oppdrive vertfall P11-144)

Men det er vel alikevel anbefalt og bytte til nye dempere når du eventuellt en

gang kanskje senker bilen ennå mer.. Siden dempera da har "kjørt" seg inn på

et nivå..

Da overlater eg stafettpinnen over til neste person..! :)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok anbefalt og skifte parvis..

Gule koni er gode greier, men spørs om du får tak i kortere av de.. (til min bil

var det ikkje og oppdrive vertfall P11-144)

Men det er vel alikevel anbefalt og bytte til nye dempere når du eventuellt en

gang kanskje senker bilen ennå mer.. Siden dempera da har "kjørt" seg inn på

et nivå..

Da overlater eg stafettpinnen over til neste person..! :)

okay! fornuftig svar dette trur eg... er usikker på om gule koni er tilgjengelig, men eg trur det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et lignende problem, men ikke samme bil..

bilen er senket 40/40MM på orginale dempere, men hvordan finner jeg ut om demperene er gåene? eu kontroll snart, og da ville det være kjekt og vite om demperene kanskje kunne være ødelagte..

noen som vet??

på min så ser eg det pga at det er olje over alt... og når eg presser ned på panseret så gynger bilen masse på venstre side og er heilt stiv på høyre side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et lignende problem, men ikke samme bil..

bilen er senket 40/40MM på orginale dempere, men hvordan finner jeg ut om demperene er gåene? eu kontroll snart, og da ville det være kjekt og vite om demperene kanskje kunne være ødelagte..

noen som vet??

Det er vel noe sånn som at du legger vekta di på 1 hjørne om gangen,

og slepper opp..

Vist demperen er i orden, skal bilen "sprette" opp igjen, falle ned, og så opp

i "utgangsposisjonen"..

Dette går rimeligt fort, så holder den på utover 2 sekunder så er det sikkert

greit og bytte..

Utover det, får du nok vente til noen andre svarer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk en del valg her. KYB AGX, eller KYB GR2 f.eks. Bra dempere, og kortere enn originale. Ellers kan du vel få tak i diverse ting fra Japan, men jeg kommer til å gå for KYB AGX som er justerbare i stivheten (og høyde? uten at jeg er helt sikker på det). Dette kan justeres mens demperne sitter på bilen.

Det som er "problemet" er at de ikke lager et "kit" til P11. Du må kjøpe framdempere til P10, og bakdempere til Sentra B14. Dette fungerer som et kit da, siden delenummerne til Nissan er helt like så vidt jeg vet, og er utallige folk som kjører med dette setupet i bl.a. USA. Jeg husker ikke delenummerne hos KYB i farta, men jeg skal se om jeg ikke kan finne dem fram i løpet av kvelden :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men bør ikkkje dempere byttes parvis...

Bytta dempere foran på bilen min for to uker siden. Bytta først den ene, så skulle han som hjalp meg spise middag...så i mellomtiden dro jeg fra der vi var på Jessheim til Torshov bilrekvisita på Strømmen.

130 km/t på E6 med én stk splitter ny Monroe Reflex gassdemper på venstre side, én stk totalt utslitt 9 år gammel orginal Mitsubishi demper på høyre side. Har aldri opplevd bilen så jævlig å kjøre før! Den gikk til høyre og venstre helt som den ville selv.

Anbefalles ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvis fjærene er såpass stive at du ikke klarer å presse bilen spez mye ned på noen av sidene, så er det litt vanskleig å finne ut om dempern er gåen :)

Veldigt godt poeng...! :D

Tok utgangspunkt i orginal vannseng fjøring..!

Bare til og stikke til McDonalds kvar dag det, så er du fort tung nok til og klare

senket biler og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dåke hjelper meg! får sjå i morgen ka dempere det blir... de som monterte senkesettet kunne skaffe orginal dempere.. åsso kunne eg betale mellomlegg viss eg ville ha noken andre... de skulle komme med tilbud... satser nok på gule koni så lenge han ikkje kjem med noken andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider