Gå til innhold

B21et

Ranger emnet


keirot

Anbefalte innlegg

Gikk til anskaffelse av en B21ET m/ intercooler i kveld, så nå skal B23A'n ut. Noen som veit om jeg kan bruke samma eksosanlegget fra B23'n? Manifoilen fulgte med B21ET'n. Hvilke bensinpumpe anbefales i rimelig prisklasse? Kan jeg bruke motorfestene fra B23'n?

Ellers no' jeg trenger å tenke på i forbindelse med byttet?

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha returslange til bensinen..

må ha nytt rør fra turboen og ned i hvertfall, like greit og bytte hele anlegget tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, TIC2002|Smart :) :) Det å bruke det gamle røret som retur har jeg faktisk aldri tenkt på :) Men husk å bruk skikkelig slange, for bensinpumpa til b21et'en leverer en del trykk. Er litt over 4bar, hvis jeg ikke husker feil...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp alle bensinrøra på nytt på min *klødde seg i hue den gangen og tenkte at plastrør uten slangeklamme aldri kommer til å holde, men jaggu gjør det det!*

-Derfor la jeg opp bensinslange og ikke plastrør på min :P hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier biltilsynet til plastrør?

er jo org med plastrør, så skulle ikke tro de sier noe :rolleyes:

 

 

 

Lurer litt på om det funker greit med 46 kassa og original utvekslig som var for B23A eller om det blir for plagsomt?...

 

holder sikkert den;) kan jo evt skifte utvekslingen bak hvis det trengs.. så fremt at den m46 kassa de har overdrive som funker doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Overdriven funker ikke nei, men det tar jeg i løpet av dagene. Fikk ut B23'n i går og satte i B21ET'n. Det gamle eksosanlegget satt grasat ved mellompotta, men slapp da jeg sleit det laust med traktor'n! Er litt spent på hvor alt av ledninger og slikt skal. Skaffa meg Volvo boka fra Bentley i tillegg til Haynes boka, så det burde 'årne seg. Bestiller meg 3" eksos bra BCB i dag.

 

Er det noen som veit omtrent effekt jeg oppnår med original B21ET med intercooler 1984 mod og 3" annlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Overdriven funker ikke nei, men det tar jeg i løpet av dagene. Fikk ut B23'n i går og satte i B21ET'n. Det gamle eksosanlegget satt grasat ved mellompotta, men slapp da jeg sleit det laust med traktor'n! Er litt spent på hvor alt av ledninger og slikt skal. Skaffa meg Volvo boka fra Bentley i tillegg til Haynes boka, så det burde 'årne seg. Bestiller meg 3" eksos bra BCB i dag.

 

Er det noen som veit omtrent effekt jeg oppnår med original B21ET med intercooler 1984 mod og 3" annlegg?

 

Spørs jo litt hva trykk du kjører.

men 180 hk ved 0.8 bar er vel ikke utenkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår