Ole-H Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Har en Opel Astra 92 mod. Problemet kom i går når jeg kjørte til Gardermoen. Plutselig sluttet bensin måleren og fungere. Så fungerte vifta i bilen så vidt. Radio tok kvelden. Så kjørte jeg en 5 - 10 min. til. Da begynte bilen og fuske no veldig, så tok den kvelden. Flaks at jeg fikk rullet inn på parkeringsplassen :P Prøvde og starte den igjen, men starteren dro bare en gang rundt. Så lot jeg bilen stå noen timer, og da startet den igjen. Men etter en liten stund stoppet den igjen. Tydligvis at den ikke får strøm og bare dør ut. Så jeg fikk hentet ett annet batteri og satte i, og da fikk jeg kjørt helt hjem. Når jeg måler nå er batteriet på 11,2V og det gir også dynamoen ut. Noen som vet hva problemet kan være? Dem 3V som mangler på dynamoen, har det veldig mye og si? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ja, dynamoen begynner vel å takke for seg. om den lader for lite, blir det for lite V på batteriet. koster ikke så mye for en ny dynamo, og du får vel også innbytte for å ta med deg den gamle :) øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ja, dynamoen begynner vel å takke for seg.om den lader for lite, blir det for lite V på batteriet. koster ikke så mye for en ny dynamo, og du får vel også innbytte for å ta med deg den gamle :) øyvind Men blir det så lite volt at bilen ikke klarer og gå lenger? Hvis man først har start på bilen skal den vel klare og gå bare på dynamoen hvis batteriet hadde vært ødelagt ? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Laderegulatoren eller dynamoen som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Det er sikkert børstene/spenningsregulatoren på dynamoen som er gåen. Prøv og skift den så blir det sikkert i orden. I verste fall er dynamoen gåen. 11,2V er alt for lite. bør ligge på ca 14,4V med "vanlig" batteri og oppimot 15V på gele/tørr -batteri. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Laderegulatoren eller dynamoen som er gåen. Vil det da være best og bytte ut hele dynamoen? Regner med at laderegulatoren sitter i dynamoen ? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Vil det da være best og bytte ut hele dynamoen?Regner med at laderegulatoren sitter i dynamoen ? Regulatoren sitter med en 2-3 skruer bak på dynamoen, børstene er også på samme "klumpen". det koster lite i forhold til en ny dynamo og er lett og skifte. Jeg er ikke 100% sikker om det er slik på din bil, men det regner jeg med. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.