Gå til innhold

DB-drag på svinesund.

Ranger emnet

goåfør

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morten Pettersen skrev:
Tør jeg da å spørre med hva slags bil og en utstyr du ville brukt får å passere 150 i Street A klassen?

Jeg har for det første en bil som er godt egnet til det, derfor jeg har kjøpt den.

Kommer til å bruke en 12" sub og en forsterker. Hva det blir kan du jo bare gjette på ;)

Samme oppsettet i nederland har spillt nærmere 153dB tror jeg.

Sub og forsterker har en veil pris på ca 40 000,- (Om jeg ikke husker feil)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:
Jeg har for det første en bil som er godt egnet til det, derfor jeg har kjøpt den.

Kommer til å bruke en 12" sub og en forsterker. Hva det blir kan du jo bare gjette på ;)

Samme oppsettet i nederland har spillt nærmere 153dB tror jeg.

Sub og forsterker har en veil pris på ca 40 000,- (Om jeg ikke husker feil)

1x 12" og 2x 1-kanalere da eller?

-05 Vw Caravelle T5 2.5TDI

-78 Fiat 126

-Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:

Kikket litt på anlegget til han som vant street A på Gatebil på lørdagen, og jeg må jo si at det var ikke veldig imponerende det han hadde gjort i forhold til anlegget han brukte, men regner med at han er nybegynner og at vi kan se mer til han resten av sesongen :) hadde vært moro å få litt konkurranse fremover :)

Ligger nok en løsning i en bedre subkasse tenker jeg..

Ja, for du insinuerer vel ikke at 143,8 er et dårlig resultat.

Anlegget er så og si kastet inn i bilen uten fintuning.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag-Johansen skrev:
Ja, for du insinuerer vel ikke at 143,8 er et dårlig resultat.

Anlegget er så og si kastet inn i bilen uten fintuning.

Mvh

Dag Johansen

Jeg synes det var ett dårlig resultat med tanke på hva det koster..

Om det er det anlegget han har bilder av i profilen, dvs XXX6500 og 2x T4

Forsterkeren koster 20 lapper og subbene ca 2400 pr stk..

At anlegget er kastet inn kan jo være grunnen til at det ikke spillte bedre.

Edit: måtte endre litt på den siste der jah, hehe..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonic skrev:
skal du bruke spl dynamics eller rockford forsterker da?

Hva slags sub? :)

Har tilgang til både SPL Dynamics EXT-4000 og Rockford Fosgate BD30001, så jeg får jo se hva det blir til etterhvert i såfall.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:
Jeg synes det var ett dårlig resultat med tanke på hva det koster..

I og med at klassene ikke er delt inn etter anleggets kostnad synes jeg uttalelsen din er lite gjennomtenkt.

Fyren stiller i Street A, spiller høyere enn de fleste, inklusive deg, også synes du resultatet er dårlig?

Dårlig sportsånd kalles det!

Blir spennende å se hvor høyt han egentlig kan spille med det anlegget.

EDIT: dette sakset jeg fra en annen melding du har skrevet i denne tråden:

"......og for å spille over 143dB er faktisk ganske vanskelig med mindre man begynner å betale litt for utstyret."

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner endel til akkurat dette oppsettet og det er gjort svært mye feil. Bilen tilhører et team som vi av ulike grunner har valgt å ikke støtte videre. Det hjelper overhodet ikke med en av markedets heftigste forsterkere til spl bruk, om man ikke har strøm til å gi forsterkeren optimal ytelse. Kassen til bassene var feil etc.

Når vi i tillegg legger til at det er en golf 3 som er full av absorberende materialer, sier det seg selv at det ikke går bra.

Skulle benyttet samme oppsettet i Panda'n din Nils Petter, det hadde nok blitt andre boller, om ting ble gjort riktig.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag-Johansen skrev:
I og med at klassene ikke er delt inn etter anleggets kostnad synes jeg uttalelsen din er lite gjennomtenkt.

Fyren stiller i Street A, spiller høyere enn de fleste, inklusive deg, også synes du resultatet er dårlig?

Dårlig sportsånd kalles det!

Blir spennende å se hvor høyt han egentlig kan spille med det anlegget.

EDIT: dette sakset jeg fra en annen melding du har skrevet i denne tråden:

"......og for å spille over 143dB er faktisk ganske vanskelig med mindre man begynner å betale litt for utstyret."

Mvh

Dag Johansen

Synes du egentlig velger å ikke forstå hva jeg skriver.

Resultatet i seg selv er bra, men med tanke på at jeg spiller 143,2dB med ett anlegg til under 10 000kr. Og her snakker vi da om 0,6dB mer hvor anlegget koster 25 000kr?

Derfor synes jeg resultatet var dårlig i forhold til prisen, men at grunnen til dette sannsynligvis ligger i en bygge"feil"..

Så da får vi jo se etterhvert åssen det går, regner med at jeg ser fyren videre..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:
Synes du egentlig velger å ikke forstå hva jeg skriver.

Resultatet i seg selv er bra, men med tanke på at jeg spiller 143,2dB med ett anlegg til under 10 000kr. Og her snakker vi da om 0,6dB mer hvor anlegget koster 25 000kr?

Derfor synes jeg resultatet var dårlig i forhold til prisen, men at grunnen til dette sannsynligvis ligger i en bygge"feil"..

Så da får vi jo se etterhvert åssen det går, regner med at jeg ser fyren videre..

Ja ok, kanskje jeg leste litt mye mellom linjene.

Men hovedsaken er jo at resultatet er meget bra, det synes jeg er viktig å få fram! :)

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider