studentvolda Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 har en 405 gri hvor jeg har problemer med bakbremsene. de driver og henger seg innimellom, dette medfører en voldsom varme som gjør at hele stålfelgen blir varm. har en mistanke om at brekkviren kan være litt slitt, men jeg bruker ikke brekket og det skjer allikavel. noen som har erfaringer med dette? hvor mye kan jeg kjøre med dette? vil noe bli ødelagt? vil hjullager osv ta skade pga varme? jeg er litt blank på dette. vet at calliperne, skiver og klosser er ca 2 år gamle. håper noen kan gi meg en forklaring. er det vanskelig å skifte viren om det er der feilen ligger? mvh eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 har en 405 gri hvor jeg har problemer med bakbremsene. de driver og henger seg innimellom, dette medfører en voldsom varme som gjør at hele stålfelgen blir varm. har en mistanke om at brekkviren kan være litt slitt, men jeg bruker ikke brekket og det skjer allikavel. noen som har erfaringer med dette? hvor mye kan jeg kjøre med dette? vil noe bli ødelagt? vil hjullager osv ta skade pga varme? jeg er litt blank på dette. vet at calliperne, skiver og klosser er ca 2 år gamle. håper noen kan gi meg en forklaring. er det vanskelig å skifte viren om det er der feilen ligger? mvh eivind Flere fra Volda her altså... Sikker på at det er skivebremser på denne? De GRI'ene jeg har vært borti har hatt tromler bak, men du kan jo ha en annen årsmodell kanskje...? Uansett vil hjullager ta skade av høy varme ja, ettersom fettet vil koke og renne ut av lageret. Ang. brekkwire er dette en smal sak å bytte på de med trommelbremser vertfall, gjøres på en halvtime ca, og wirene koster ca 75,-/stk på Bilextra :) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
studentvolda Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 det er skivebremser på denne. har lite peil selv. er det fort gjort? krever det verktøy? har ingenting her og jeg skal kjøre til bergen om et par uker, hadde vært greit å fikse det innen den tid. vet du hva det koster å fikse dette på verksted. har du noe verksted i området å anbefale? har brukt peugeot vekstedet ved shell før. går ikke der igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hvis det er skivenremser så vil jeg anta at problemet er treghet i stempelet i calipperet. I så fall trenger du nok litt verktøy ja.... Verksted har jeg ikke peiling på, prøver å holde meg unna sånne blodsugere sombrero Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
studentvolda Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 ok, men calliperne er bare 2 år gamle, er det ikke litt tidlig å få sånne problemer. er det mulig å slakke litt på dette eller gjøre en fix på de som gjør det mulig å kjøre til bergen? har du peil og lyst å gjøre dette for noen kroner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
studentvolda Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 bilen blir forresten veldig lite brukt. er dette noe som kan løse seg selv? vil det hjelpe å ta en kjøretur hvor jeg bremser mye eller noe? kan dette ha skjedd siden bilen blir så lite brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 bilen blir forresten veldig lite brukt. er dette noe som kan løse seg selv? vil det hjelpe å ta en kjøretur hvor jeg bremser mye eller noe? kan dette ha skjedd siden bilen blir så lite brukt? Vel, jeg fikk motnert 2 nye calipere på min 405 da jeg kjøpte denne for 5 år siden. Det tok bare 6måneder ca. før venstre caliper begynte å henge ved bruk av håndbrekket. Høyre caliper funker fortsatt like bra. Det har ikke noe med treghet i stemplet å gjøre, men treghet i selve brekkmekanismen, og svak fjær som skal trekke tilbake vaieren når man slipper opp brekket.. Utrolig nok har jeg nå vært nødt til å kjøpe nytt hjullager som må monteres asap, da det slarker noe sykt i det hjullageret på venstresida hvor den dårlige calipern er. Jeg har slutta å bruke håndbrekket, enklest slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
studentvolda Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 ok, skal bytte dekk på den senere i dag. skal ta en titt da. jeg skal kjøre denne bilen til bergen om et par uker. bør jeg hekte av håndbrekken da? problemet oppstår selv om jeg ikke bruker håndbrekken. eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Dersom den henger uten bruk av håndbrekk er det vel mer sannsynlig at det er treghet i selve stemplet, muligens i kombinasjon med treghet i håndbrekkmekanismen, så det sikkert blir enda værre om du bruker brekket litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Bakhjulslagrene dine kan bli ødelagt dersom temperaturen overstiger ca 120 grader celsius. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg