AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Heisann. Vi har drivet å skrudd på bilen min i dag, motoren er startet og går. men det er noe jeg lurer på. Hva er Hullet på venstre side av bensin fordeleren ? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Lurer på om det er der du justerer bensinforholdet. Umbrako Den startet og går fint med den nye toppen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Den høres ut som ett uvær enda da, har ikke satt på eksos annlegget pga. har ikke bolter til det. hehe, men det fikser jeg i morgen. det er ikke noe skruhull, virker som det skal være en slange der eller noe lignende? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Har ikke du samme motoren da? bare med turbo såklart. kunne du gjort meg en stoor tjeneste? tatt bilder av motorrommet ditt å sendt det på mailen min. noen veldig detaljerte bilder? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Skal sjekke på min i morra tidlig. Men det er turbo da. Orker ikke gå ut nå. Hadde en delebil som var suger og på den skrudde vi på en skrue akkurat der. Etter litt skruing fikk jeg den til å bruke 2-3 liter på mila og så fikk jeg stikkflammer... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Skal sjekke på min i morra tidlig. Men det er turbo da. Orker ikke gå ut nå. Hadde en delebil som var suger og på den skrudde vi på en skrue akkurat der. Etter litt skruing fikk jeg den til å bruke 2-3 liter på mila og så fikk jeg stikkflammer... hehe Bensin fordeleren din er vel den samme på turbo som på sugemotor vel? .. ikke att jeg har så stor peiling altså. men det er i hvertfall ikke noe skruehull, gjenger eller noe sånt der. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er det jeg frykter skjønner du, men veit mye mer før kl 08.00 i morra. tar noen bilder og legger ut her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 men du kennethA har ett bilde til å spørre deg om. Det er ett Hull på siden av toppen. kan tenke meg det er uttak til turbo ettersom det kommer olje ut av det. har jeg riktig? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Den toppen er både brukt på turbo og sug, så det kan godt tenkes. Det er notert opp og legger inn bilde av der på min motor i morra tidlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er CO% justeringa di! Har samme på min Golf GTI 16V (3 eller 4mm umbraco nedi hullet) Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er CO% justeringa di! Har samme på min Golf GTI 16V (3 eller 4mm umbraco nedi hullet) Det var det jeg mente ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 hmm,, da er det vel det da. yeah, ett mindre vacuum hull å fikse. Fortell ossen den funker da? skrur inn så skjer det hva? og ut? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Her er bensin-fordeleren min. Har ikke sånn høl... Desverre, men det er til justering av Co'en. Vi bare skrudde men du burde nok ha en måler i eksosen og kjøre noen km å se hva som blir rett hvis den får for lite eller mye... Her er det hullet du prata om, eller ikke hull. Det er blenda på min, så hva det brukes til aner jeg ikke. har du sjekka på den gamle toppen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Her er bensin-fordeleren min. Har ikke sånn høl... Desverre, men det er til justering av Co'en. Vi bare skrudde men du burde nok ha en måler i eksosen og kjøre noen km å se hva som blir rett hvis den får for lite eller mye... Her er det hullet du prata om, eller ikke hull. Det er blenda på min, så hva det brukes til aner jeg ikke. har du sjekka på den gamle toppen din? Gamle toppen er lik din, ikke noe hull. men tror det går ann å fikse en plate å skru på der med paknings tube. skal fikse det i dag på skolen tenkte jeg. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmatre Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hullet i toppen er for vakum punpe Turboen har ikke slik vakum pumpe - den har hydraulisk bremsekraft forsterker (MC motor) De gamle har noe mikk med ventiler og vakum forsterker (Wj motor for eksempel) Hullet i bensin fordeleren er for å juster CO Har slitt med en Wj motor jeg puttet i en Passat GT Ble mager uansett hvilke deler jeg brukte og byttet. Har nå WR dyser, WJ varmkjøring regulator WR mengde fordeler. Nå går den OK på 0.6 bars trykk, har ikke målt med lamda etter at den startet å gå normalt. Tror en del av problemene kom av at jeg koblet vakum/trykk til fordeler feil, slik at den fikk for mye fortenning... og ikke ble dratt tilbake ved trykk torgeir@32bsyncro.com http://www.32bsyncro.com Siter 85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL 63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.