Gå til innhold

Bensin fordeler hull. 10v 2.2 audi

Ranger emnet


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Den høres ut som ett uvær enda da, har ikke satt på eksos annlegget pga. har ikke bolter til det. hehe, men det fikser jeg i morgen. det er ikke noe skruhull, virker som det skal være en slange der eller noe lignende?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du samme motoren da? bare med turbo såklart. kunne du gjort meg en stoor tjeneste? tatt bilder av motorrommet ditt å sendt det på mailen min. noen veldig detaljerte bilder?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke på min i morra tidlig. Men det er turbo da. Orker ikke gå ut nå. Hadde en delebil som var suger og på den skrudde vi på en skrue akkurat der. Etter litt skruing fikk jeg den til å bruke 2-3 liter på mila og så fikk jeg stikkflammer... hehe

 

Bensin fordeleren din er vel den samme på turbo som på sugemotor vel? .. ikke att jeg har så stor peiling altså. men det er i hvertfall ikke noe skruehull, gjenger eller noe sånt der.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kennethA har ett bilde til å spørre deg om.

Det er ett Hull på siden av toppen. kan tenke meg det er uttak til turbo ettersom det kommer olje ut av det. har jeg riktig?

oljeuttak002.jpgoljeuttak003.jpg

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bensin-fordeleren min. Har ikke sånn høl...

Bilde013.jpg

Bilde014.jpg

Desverre, men det er til justering av Co'en. Vi bare skrudde men du burde nok ha en måler i eksosen og kjøre noen km å se hva som blir rett hvis den får for lite eller mye...

 

Her er det hullet du prata om, eller ikke hull.

Bilde012.jpg

Det er blenda på min, så hva det brukes til aner jeg ikke. har du sjekka på den gamle toppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bensin-fordeleren min. Har ikke sånn høl...

Bilde013.jpg

Bilde014.jpg

Desverre, men det er til justering av Co'en. Vi bare skrudde men du burde nok ha en måler i eksosen og kjøre noen km å se hva som blir rett hvis den får for lite eller mye...

 

Her er det hullet du prata om, eller ikke hull.

Bilde012.jpg

Det er blenda på min, så hva det brukes til aner jeg ikke. har du sjekka på den gamle toppen din?

 

Gamle toppen er lik din, ikke noe hull. men tror det går ann å fikse en plate å skru på der med paknings tube. skal fikse det i dag på skolen tenkte jeg.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet i toppen er for vakum punpe

Turboen har ikke slik vakum pumpe - den har hydraulisk bremsekraft forsterker (MC motor) De gamle har noe mikk med ventiler og vakum forsterker (Wj motor for eksempel)

 

Hullet i bensin fordeleren er for å juster CO

 

Har slitt med en Wj motor jeg puttet i en Passat GT

Ble mager uansett hvilke deler jeg brukte og byttet.

Har nå WR dyser, WJ varmkjøring regulator WR mengde fordeler.

 

Nå går den OK på 0.6 bars trykk, har ikke målt med lamda etter at den startet å gå normalt.

 

Tror en del av problemene kom av at jeg koblet vakum/trykk til fordeler feil, slik at den fikk for mye fortenning... og ikke ble dratt tilbake ved trykk

 

torgeir@32bsyncro.com

http://www.32bsyncro.com

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår