Gå til innhold

Turbo B20 i en 145

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei

jo den går helt gromt :)

nåja kjenner den ikke no mere en deg ,men har sett den averter en stund på div svenske sider ja .. har ikke fått den bremset men et sted mellom 150-170++ gamper er d nok.. river den løs på tør asfalt i 1-2-3 gear :)

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det var jo fryktelig gode nyheter! :driving

Hvor mye har du lettet svinghjulet da? Tenkte på å ta 4-5kg, jeg...

Hvordan har du gjort med girkasse og clutch?? Hører folk bruker sinterlamell og trykkplate fra Saab 900Turbo... Er forøvrig FRYKTELIG(!) interessert i et M45-B20 Clutchhus, hvis noen har?

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2stk slike clutch kåper :) men de er i bruk begge

Jeg har vel et svinghjul på ca 6,5 kg bruker 4 pucket keramisk sinter og trykkplata fra en bv202 (beltevogn)

sjekk autodb etter 24x fra 75-76 som er der et par a dem er med b20..

el ta deg en tur på bilcross løp og se etter biler med b20 i ...

 

 

/ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom:

 

leste den artikkelen, var intresangt det men der sto ikke noe om montering og pris og om det går ann å få det godkjent til gatebruk..

 

sist jeg sjekket pris lå det rundt 3500 tror det var selholm ikke billig men heller ikke spes dyrt:)

 

Godkjenning hmm burde ikke være noe problem stort sett alle rally biler kjører jo rundt med dette biltilsynet sier muligens noe men hvis du bygger om til større og bedre bremser kan jo ikke dette bli feil eller?

 

blir pedal boks og hydraulisk hådbrekk på min nå tror jeg hadde noen gamle kalipere liggende de ser ut som de passer bak og de er tokrets :) altså bolt on og bort med det gamle wire faenskapet

 

jo, pedalboks sier dere. på selholm?? hva å hvor er det.? har du nettsiden dems? det hadde vært fint:) skal nemlig ha det i min gamle duett.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sellholm tuning i sverige

 

har ikke deres svenske side men her er en norsk side som selger det meste fra han.

 

http://mobeck.com/mt/Sellholm.asp

/Ken

 

okey, takker:) men, lurer på noe også, hvis jeg kjøper den den "bromsbox komplett" er det bare å montere eller må man kjøpe masse annet dritt for å få det til å funke..? håper noen gidder å svare:p hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, takker:) men, lurer på noe også, hvis jeg kjøper den den "bromsbox komplett" er det bare å montere eller må man kjøpe masse annet dritt for å få det til å funke..? håper noen gidder å svare:p hehe..

 

Du trenger ikke "masse annet dritt". Men du må nok beregne litt modding.

 

Anbefaler at du tar en telefon direkte til Sellholm Tuning og stiller spm.

 

Tel. +46(0)221 17327

Fax +46(0)221 10976

 

e-mail: sellholm@telia.com

 

Dette er et seriøst firma med mye ideer og gode produkter til Volvo ( og annet ). Du vil sikkert få svar på dine spm.

 

Gundersen motorsport har mye av Sellholm's produkter PÅ LAGER. Kan være verdt å ta kontakt der også.

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Du trenger ikke "masse annet dritt". Men du må nok beregne litt modding.

 

Anbefaler at du tar en telefon direkte til Sellholm Tuning og stiller spm.

 

Tel. +46(0)221 17327

Fax +46(0)221 10976

 

e-mail: sellholm@telia.com

 

Dette er et seriøst firma med mye ideer og gode produkter til Volvo ( og annet ). Du vil sikkert få svar på dine spm.

 

Gundersen motorsport har mye av Sellholm's produkter PÅ LAGER. Kan være verdt å ta kontakt der også.

 

kikket litt på sellholm sine sider masse intresangt , men fant ikke noe til 140 serien der!?!?

Den derre broms boxen er jo kjempe greier den hvis vi får det godkjent da, er det bare å legge opp nye bremserør fra den ,eller har jeg missforstått totalt?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Timo kammen, men den skulle visst være relativt snill, så langt unna k-kammen kan den ikke være... Vet ikke hvor mye som er tatt av stemplene, men regner med at det er "en del". Ja, det er jo forsåvidt bra med høy komp, men det finnes vel grenser også(?)... Hehe.

 

Motoren fikk jeg for 10,000kr... Men Hysj!! Ikke si det til noen :hammer

Bilder hadde vært fantastisk, jeg vet... Hehe. Vi får se hva jeg får til...

 

Hei hellothere hadde vert kjekt med litt bilder , og info om du har fått motoren i bilen.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rister liv i denne tråden litt igjen jeg :hammer

 

Har nå kjøpt meg delebil, men det er bare motoren jeg skal ha da , det er denne jeg vil plukke ned og trimme i vinter(skal prøve å ha den i ferdig til sommeren)

diverse063.jpg

 

Så jeg vil fortsatt ha turbo , men vil bruke den steg 2/3 toppen jeg har , den er det forsterket vippearmsbrygge og dobble ventilfjærer.

Den er også høvlet en god del (ikke bra kombinasjon med turbo)

Men det som jeg lurer på er om jeg kan sette inn noen andre vevstaker (kortere )for å senke kompresjonen nok til at jeg kan overlade motoren forde om jeg har den toppen på.

 

Vil også prøve å sette inn en innsprøytning fra en nyere volvomotor (dropper k-jetronicen)

 

Er jeg på vidda ,eller er det noen som har noen harde fakta jeg kan bygge etter i disse sure vintermånedene cheers ?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei rister liv i denne tråden litt igjen jeg :hammer

 

Har nå kjøpt meg delebil, men det er bare motoren jeg skal ha da , det er denne jeg vil plukke ned og trimme i vinter(skal prøve å ha den i ferdig til sommeren)

diverse063.jpg

 

Så jeg vil fortsatt ha turbo , men vil bruke den steg 2/3 toppen jeg har , den er det forsterket vippearmsbrygge og dobble ventilfjærer.

Den er også høvlet en god del (ikke bra kombinasjon med turbo)

Men det som jeg lurer på er om jeg kan sette inn noen andre vevstaker (kortere )for å senke kompresjonen nok til at jeg kan overlade motoren forde om jeg har den toppen på.

 

Vil også prøve å sette inn en innsprøytning fra en nyere volvomotor (dropper k-jetronicen)

 

Er jeg på vidda ,eller er det noen som har noen harde fakta jeg kan bygge etter i disse sure vintermånedene cheers ?

 

 

 

Får jo mindre slagvolum hvist du bytter til kortere staker :/ Ville heller bytta til stempler me en lav comp.

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo mindre slagvolum hvist du bytter til kortere staker :/ Ville heller bytta til stempler me en lav comp.

 

Ingen av dere som har drill eller vinkelsliper a? :p God gammel B20 trimming går aldri av moten ;) Bare å borre et par søte hull slik at kompen blir litt lavere.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere som har drill eller vinkelsliper a? :p God gammel B20 trimming går aldri av moten ;) Bare å borre et par søte hull slik at kompen blir litt lavere.

 

 

Ja for d får du værdens beste forbrenning utav! + att det er ett myst vist du liker stempler med hull i og lignende ;) :popcorn

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tror ikke jeg vil borre/slipe i stemplene , men det er vel en måte å gjøre det på det og hehe.

 

Bytta til kortete stempler sier du.. jo kan godt det og , samma for meg bare jeg får kompresjonen nok ned til at jeg kan kjøre ladetrukk på .

 

Problemet mitt er at den toppen jeg har (steg3 med forsterket vippearmsbrygge og doble ventilfjører) er høvlet en del så jeg må få kompensert for det på ett slags vis.

 

Jeg lurer også litt på hvilken kam jeg skal kjøpe for at den best mulig skal takle overlading .

 

Er egentlig klar til å handle men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Hovedproblemet mitt nå er at jeg må få kompresjonen ned.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår