Gå til innhold

Turbo B20 i en 145

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

Rør-ramme front tror jeg man skal være fryktelig heldig om man får det godkjent... Kanskje om man registrerer som Hot rod?? Har vært innom tanken på rørramme jeg og.... Tenk så mange problemer som hadde forsvunnet da :rolleyes:

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HE he, i helga fikk jeg(13 år) lov til å kjøre gammel volvo`n (142 `74). Den første gangen jeg kjørte bil. så vidt jeg så over rattet....knallkult!

 

Off topic til de grader, men bare for å gjøre deg litt sur så var jeg 11 da jeg kjørte min første og det var en Porsche 911 ;)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

håper dette kan gi deg noe svar ..

 

QUOTE=svein-ivar]Låner denne tråden litt jeg.

 

Er det noen som kan nevne hvilke volvo girkasser som er 4trinns??

 

m40= 4 B20 (B21 kun i 75/76)

m45=4 (b20 kun 75/76 ) har 2 slike ;)

m46=4 +od b19b-b23

M41 =4+od B20

m400 4(B30)

M410 4 + od (B30)

fler??

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her er noen bilder av b20 med turbo hvertfall. + mitt prosjekt b230ET motor i min 142. er bygge bilder. skal snart begynne og jobbe med den igjen.

motoren består av b230ET blokk stempler og råder. skal bytte ut med hråder fra SPM snart ( mulig stempler ).

b20 oljepumpe som har fått justert trykket litt. og b20 oljepanne så motoren står rett i bilen. prøver og få tak i en 16v topp så jeg slipper og bekymre meg for smøring av kam, har laget et jern så olja ikke renner ut nå, men vet ikke helt hvor bra det er.

Annet så er det 75mod clutch hus på girkassa så jeg får brukt 5gira kasser. 245 mellomaksel ( orginale var jo i tannpirkerstørrelse).

Ting som skal skje nå er t5 motor hvis plass, eller 16v topp. har en b20 jeg skal turbokonvertere etterhvert også. kommer nok en egen tråd her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Volvo_gutten
Off topic til de grader, men bare for å gjøre deg litt sur så var jeg 11 da jeg kjørte min første og det var en Porsche 911 ;)

 

Den Porsche`n du kjørte; åssen girkasse var det? Aut. eller manuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Her er noen bilder av b20 med turbo hvertfall. + mitt prosjekt b230ET motor i min 142. er bygge bilder. skal snart begynne og jobbe med den igjen.

motoren består av b230ET blokk stempler og råder. skal bytte ut med hråder fra SPM snart ( mulig stempler ).

b20 oljepumpe som har fått justert trykket litt. og b20 oljepanne så motoren står rett i bilen. prøver og få tak i en 16v topp så jeg slipper og bekymre meg for smøring av kam, har laget et jern så olja ikke renner ut nå, men vet ikke helt hvor bra det er.

Annet så er det 75mod clutch hus på girkassa så jeg får brukt 5gira kasser. 245 mellomaksel ( orginale var jo i tannpirkerstørrelse).

Ting som skal skje nå er t5 motor hvis plass, eller 16v topp. har en b20 jeg skal turbokonvertere etterhvert også. kommer nok en egen tråd her da.

 

Hallo!!

dette høres tøft ut!

Men hvor er bildene?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte jeg også på...? Trenger inspirasjon... Hehe

 

Hey!! hvordan går det med ditt prosjekt da?

 

Mitt har stoppet litt opp pga huskjøp og sånt ,men nå venter jeg på toppen jeg har bestilt så da er detforhåpentlig vis i gang utover høsten/vinteren ,har som sagt tidligere fått tak i en steg 3? 44/37mm ventiler topp, mahle stempler og er vel egentlig bare på jakt etter en b20 motor i haugesunds området /(noen som har en til salgs? uansett stand?)

Jeg kjøper den hvis det ikke er altfor langt å kjøre for å hente den :)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet setter fart først nå..! Reiser å henter en motor i Sverige denne helgen som har mye godis, for å si det sånn cheers

 

Av deler og ting som er gjort, kan dette nevnes: 88mm slaglengde, 92mm borring, Neddreide B21et stempler, Kg's steg 3topp (46in-38,5ut), ekstraktor grenrør (4-2-1) i 2,5", 2x45mm Weber, Timo 840 kam, ståldrev, støtstenger fra B30 (tror jeg...?), Aluminium Toppdeksel, oljekjøler, oljefilter adapter m.m..... Alt på B20 blokk!!

Motoren er bremset og justert på rullende landevei. Ga 150hk på hjula (180-190 i motoren..??) på 5500rpm.

 

Det blir å kjøre med dette en stund, til jeg får tjent litt mere penger... Deretter skal jeg vurdere turbokonvertering. Men vet ikke hvordan det blir på denne motoren, ettersom den har en sinnsyk slaglengde...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet setter fart først nå..! Reiser å henter en motor i Sverige denne helgen som har mye godis, for å si det sånn cheers

 

Av deler og ting som er gjort, kan dette nevnes: 88mm slaglengde, 92mm borring, Neddreide B21et stempler, Kg's steg 3topp (46in-38,5ut), ekstraktor grenrør (4-2-1) i 2,5", 2x45mm Weber, Timo 840 kam, ståldrev, støtstenger fra B30 (tror jeg...?), Aluminium Toppdeksel, oljekjøler, oljefilter adapter m.m..... Alt på B20 blokk!!

Motoren er bremset og justert på rullende landevei. Ga 150hk på hjula (180-190 i motoren..??) på 5500rpm.

 

Det blir å kjøre med dette en stund, til jeg får tjent litt mere penger... Deretter skal jeg vurdere turbokonvertering. Men vet ikke hvordan det blir på denne motoren, ettersom den har en sinnsyk slaglengde...

 

Jøss her skjer det ting skjønner jeg

 

Den derre Timo 840 kammen , er det tilsvarende en k-kam? eller er det noe annet?

De stemplene ,hvor mye dreide er de, og hvorfor ? jeg mener så lenge du kjører sugemotor uten turbo er det jo en fordel med høy komp?

 

Kan jeg spørre hva denne motoren kostet?

 

Bilder hadde vert bra :)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Timo kammen, men den skulle visst være relativt snill, så langt unna k-kammen kan den ikke være... Vet ikke hvor mye som er tatt av stemplene, men regner med at det er "en del". Ja, det er jo forsåvidt bra med høy komp, men det finnes vel grenser også(?)... Hehe.

 

Motoren fikk jeg for 10,000kr... Men Hysj!! Ikke si det til noen :hammer

Bilder hadde vært fantastisk, jeg vet... Hehe. Vi får se hva jeg får til...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår